Irlandezii de la Super Wheel System, au lansat roata Forciclette, care se rotește singură, având drept propulsie niște arcuri și greutatea biciclistului. Compania spune că roata are o eficiență de până la 30% și că poate fi o alternativă demnă de luat în seamă pentru bicicletele electrice, în special pentru că Forciclette nu depinde de o baterie.
Forciclette folosește tehnologia patentata de Super Wheel System, denumită “Tehnologia conversiei masei în energie”, cu ajutorul căreia eficiența în timpul pedalării este îmbunătățită. Se bazează complet pe puterea umană, dar cu eficiența de 30%, conceptul pare a fi o alternativă bună la bicicleta electrică.
Designul folosit la Forciclette constă în două componente cheie: mecanismul extern alcătuit din 8 arcuri și propulsia internă.
Greutatea biciclistului are efectul de comprimare a arcurilor în partea de sus a roții. Pe măsură ce aceasta se rotește, arcurile se decomprimă pe drumul lor spre partea de jos a roții. Apoi se comprimă iar când urcă. Aparent de aici vine energia „gratuită” produsă de roată, fiind stocată în arcuri, sub greutatea biciclistului. Pe măsură ce bicicleta se deplasează, energia stocată în arcuri este transformată în mișcare.
Nefolosind o baterie, autonomia roții Forciclette este practic nelimitată, iar inginerii de la Super Wheel System spun că lucrează deja la următorul model cu eficiență de 50%.
Super roata Forciclette este disponibilă pentru precomenzi la un preț anunțat de 395 euro, fiind fabricată în două variante: pentru bicicliști sub 75 kg și bicicliști peste 75 kg.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…