Categorii: Generale

Evil The Following se întoarce în 2020

Cei de la Evil ne spuneau în urmă cu 5 ani că „există puțini producători în ziua de astăzi care mai construiesc biciclete de Trail agresive pe roți de 29 de inch.” Noul The Following va avea suspensii de 120mm, nu prea mari la o primă vedere, însă cu promisiunea că poate parcurge trasee foarte dificile cu puțin efort.

Atât de neagră încât este posibil să n-o vezi…

Disponibilă în doua două versiuni de culoare – Blackout Drunk și Protein White, fără nicio grafică adăugată, această nouă versiune va rula exclusiv pe roți de 29 de inch, va avea un cadru din carbon și o suspensie spate botezată Delta. Iar ca să lămurim din capul locului problema prețurilor, lucrurile stau astfel: 3.500 de euro pentru cadru cu amortizor RockShox Deluxe Ultimate RCT, 6.400 de euro pentru versiunea dotată cu transmisie Sram GX, 6.800 de euro pentru versiunea cu Shimano XT și nu în ultimul rând, 7.600 de euro pentru versiunea cu Sram X01.

Modificările față de varianta anterioară nu sunt foarte mari, însă suspensia a fost revizuită pentru o mai bună rigiditate și cu rulmenți mai performanți pentru durabilitate mai mare, a fost adăugată o protecție cauciucată nouă pe chainstay. Dar noutatea cea mai importantă este utilizarea unui butuc SuperBoost pe spate, cu o lățime de 157mm față de 148mm cât era Boost-ul standard. Avantajul constă într-o rigiditate crescută dar și a unui spațiu mai mare pentru anvelopele mai late, cadrul putând astfel să găzduiască o anvelopă de 2.6 fără absolut nicio problemă.

Geometria a primit actualizări de asemenea: un unghi mai degajat pentru headtube, un reach mai mare și un seat tube amplasat mai drept. Cablurile prin interior sunt de asemenea trase mai inteligent fiind mai ușor de înlocuit la nevoie.

Revenind la cifrele legate de geometrie, vei putea opta pentru un headtube amplsat la 67.2 sau la 67.9 grade. Reach-ul măsoară acum 460mm, iar chainstay-ul 430 sau 432mm, în funcție de setările pe care decizi să le faci.

În ceea ce privește echipare lucrurile sunt clar menționate în denumriea versiunii. Versiunea GX vine cu o transmisie Sram GX Eagle 1×12, cu o furcă RockShox Pike Ultimate RC2, frâne Sram G2 RS și evident, o tijă de șa RockShox Reverb Stealth. Versiunea XT va fi dotată pe lângă transmisia ShimanoXT cu o furcă Fox34 Factory, cu frâne Shimano XT și cu o tijă BikeYoke Revive. În cele din urmă, versiunea XO1 are o transmisie Sram X01 Eagle, frâne Sram G2 RSC și un RockShox Reverb Stealth.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma