Speedavagen Integrated: tija de ghidon de 550$

În 1950, UCI organiza prima ediţie a Campionatelor Mondiale de Ciclocross, desfăşurată la Paris şi câştigată de francezul Jean Robic. 63 de ani mai târziu, această competiţie de regulă dominată de europeni trece oceanul, pentru ca ea să fie în plină desfăşurare chiar în acest weekend, în Louisville. Vanilla Workshop a hotărât să marcheze acest moment, în stil propriu, printr-o tijă de ghidon „aniversară”, care se va produce în doar 13 exemplare, fiecare vândut pentru 550 de dolari.

Ce primesc aşadar entuziaştii ciclocrosului pentru această mică avere? În primul rând o schemă grafică deosebită, faimoasa „Star and Stripes”, realizată de Coat Paint Shop şi desigur, o gâdilare a orgoliului personal atunci când ei ştiu că doar 13 persoane de pe mapamond mai au o asemenea componentă pe bicicletă. În rest, este vorba despre o „obişnuită” tijă Speedvagen Integrated din carbon, care cântăreşte 133 de grame. Camaşa cablului este trasă prin interior, intrând prin porţiunea anterioară şi ieşind în apropierea gâtului furcii, nemaifiind nevoie de o piesă special dedicată acestui lucru, destul de inestetică, aşa cum mai întâlnim pe unele biciclete de ciclocross. Acest detaliu permite economisirea a 51 de grame şi face posibilă utilizarea unui headtube cât mai scurt (cuvete incluse), un avantaj pentru riderii mai mici de înălţime. Frânarea este îmbunătăţită prin reducerea frecării între cablu şi cămaşă şi printr-o acţionare mai facilă a manetelor. Nu în ultimul rând, fenomenul de tremur al roţii faţă pe frânările puternice este domolit.

„Noblesse oblige”, căci tija Speedvagen Integrated se prinde de ghidon cu patru şuruburi de titan, care se strâng pe un capac de aluminiu forjat la rece. În versiune obişnuită, Speedvagen Integrated costă 350$, şi este oferită în variantele de lungime 90, 100, 110, şi 120 mm cu un rise de 6°. Dacă totuşi versiunea „Stars and Stripes” v-a luat ochii, puteţi face o precomandă aici.

via: Vanilla Bicycles

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Noi am ajuns demult la acest termen si sunt putin surprins ca doar acum l-ai remarcat. Ne putem arunca in discutii semantico-tehnice, dar are vreun rost?

  • Cei mai multi folosim termenul de "pipa" cand ne referim la piesa descrisa mai sus. Sunt curios cum ati ajuns voi la "tija de ghidon", avand in vedere ca nici tehnic nu e un termen potrivit (nu e o tija, e mai degraba o "clema" sau o "presa").

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma