Speedavagen Integrated: tija de ghidon de 550$

În 1950, UCI organiza prima ediţie a Campionatelor Mondiale de Ciclocross, desfăşurată la Paris şi câştigată de francezul Jean Robic. 63 de ani mai târziu, această competiţie de regulă dominată de europeni trece oceanul, pentru ca ea să fie în plină desfăşurare chiar în acest weekend, în Louisville. Vanilla Workshop a hotărât să marcheze acest moment, în stil propriu, printr-o tijă de ghidon „aniversară”, care se va produce în doar 13 exemplare, fiecare vândut pentru 550 de dolari.

Ce primesc aşadar entuziaştii ciclocrosului pentru această mică avere? În primul rând o schemă grafică deosebită, faimoasa „Star and Stripes”, realizată de Coat Paint Shop şi desigur, o gâdilare a orgoliului personal atunci când ei ştiu că doar 13 persoane de pe mapamond mai au o asemenea componentă pe bicicletă. În rest, este vorba despre o „obişnuită” tijă Speedvagen Integrated din carbon, care cântăreşte 133 de grame. Camaşa cablului este trasă prin interior, intrând prin porţiunea anterioară şi ieşind în apropierea gâtului furcii, nemaifiind nevoie de o piesă special dedicată acestui lucru, destul de inestetică, aşa cum mai întâlnim pe unele biciclete de ciclocross. Acest detaliu permite economisirea a 51 de grame şi face posibilă utilizarea unui headtube cât mai scurt (cuvete incluse), un avantaj pentru riderii mai mici de înălţime. Frânarea este îmbunătăţită prin reducerea frecării între cablu şi cămaşă şi printr-o acţionare mai facilă a manetelor. Nu în ultimul rând, fenomenul de tremur al roţii faţă pe frânările puternice este domolit.

„Noblesse oblige”, căci tija Speedvagen Integrated se prinde de ghidon cu patru şuruburi de titan, care se strâng pe un capac de aluminiu forjat la rece. În versiune obişnuită, Speedvagen Integrated costă 350$, şi este oferită în variantele de lungime 90, 100, 110, şi 120 mm cu un rise de 6°. Dacă totuşi versiunea „Stars and Stripes” v-a luat ochii, puteţi face o precomandă aici.

via: Vanilla Bicycles

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Noi am ajuns demult la acest termen si sunt putin surprins ca doar acum l-ai remarcat. Ne putem arunca in discutii semantico-tehnice, dar are vreun rost?

  • Cei mai multi folosim termenul de "pipa" cand ne referim la piesa descrisa mai sus. Sunt curios cum ati ajuns voi la "tija de ghidon", avand in vedere ca nici tehnic nu e un termen potrivit (nu e o tija, e mai degraba o "clema" sau o "presa").

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma