Categorii: Generale

CICLATON 2014 – o poveste despre oameni, pasiuni comune, prietenii, toate cu o dimensiune caritabilă

Sâmbăta trecută evenimentul intitulat Ciclaton s-a încheiat. Pentru cei care nu au fost la curent cu desfăşurarea acestuia Ciclaton a fost o cursă de biciclete însă nu un concurs. Timp de 5 zile o echipă de ciclişti au pedalat pe şosea, cu biciclete de toate felurile, de la mtb la trekking şi cursiere. Scopul a fost strângerea de fonduri pentru susţinerea a 3 cauze educaţionale. Însă toţi participanţii sunt adevăraţi pasionaţi de ciclism aşadar această misiune li s-a potrivit ca o mănuşă. Pe întreaga durată a evenimentului Freerider a fost partenerul media prezent în fiecare moment.

Prima zi a Ciclatonului a avut o lungime de 153,95 km şi o diferenţă de nivel de 919m. Traseul a fost Bucureşti, Târgovişte, Câmpulung. Fiind prima etapă a cursei ciclatoniştii au avut suficientă energie pentru a menţine o viteză medie de 27,35 km/h însă chiar şi aşa s-au consumat peste 3500 kcal / persoană. Înainte de a ajunge la Târgovişte echipa s-a oprit la Centrul Tehnic Titu Dacia / Renault unde am beneficiat de un tur al centrului. A fost interesant să vedem de aproape cum se proiectează şi testează maşinile care rulează pe drumurile ţării noastre.

Etapa a doua din Ciclaton a avut o lungime de 145,48 km şi o diferenţă de nivel serioasă de 1500m. Am plecat din Câmpulung, ca deobicei la ora 9 dimineaţa, urmând a avea de traversat culoarul Rucăr – Bran. Urcările au fost mai grele pentru unii şi mai uşoare pentru ceilalţi, însă coborârile au fost pe gustul tuturor. Ziua a 2a a Ciclatonului a trecut prin Braşov, s-a oprit în Rupea Gară şi a mai ars încă 3400 kcal. Până acum vremea a fost excelentă, puţin răcoare dimineaţa însă numai buna de pedalat ziua.

Ziua cu numarul 3 a Ciclatonului a reprezentat „proba specială” a evenimentului. Nu a fost torenţială însă ploaia care ne-a însoţit timp de mai mult din jumătatea traseului, combinată şi cu temperaturile joase, i-a pus la încercare le membri expediţiei şi l-e oferit ocazia unui exercitiu de imaginatie privind echipamentul. Cine nu a avut huse sau încălzitoare pentru pantofii de ciclism s-a descurcat aproape la fel de bine cu folia de plastic destinată sadwich-urilor . Plecaţi din Rupea Gară plutonul a trecut prin Odorheiu Secuiesc apoi Miercurea Ciuc pentru a se opri seara la Băile Tuşnad. Ploaia a ţinut până aproape de Băile Tuşnad însă toate au fost uitate în momentul în care am intrat pe poarta pensiunii şi am dat nas în nas cu ţuica fiartă şi ceaiul fierbinte care ne aşteptau aburinde. După câteva ceşcuţe de ţuică şi câteva ceşti de ceai extremităţile au început să se dezgheţe, iar toată lumea era pregătită pentru următoarea provocare: spălatul bicicletelor şi a hainelor. Traseul zilei 3 a avut o lungime de 131,72 km, 1.263 m urcare, iar cine a putut a ars în jur de 3000 kcal.

A 4a zi a Ciclatonului părea să fie una mai uşoară, cel puţin pe hârtie, purtându-ne prin Sfântu Gheorghe şi Săcele pentru a o încheia la Cheia. Realitatea a fost însă puţin diferită. Ziua a început bine, cu plat şi fals plat unde se putea merge bine în pluton însă finalul zilei ne-a găsit la baza pasului Bratocea care trebuia traversat. Urcarea a fost mai grea şi datorită traficului, o grămadă de tiruri urcau şi coborau pe serpentinele dintre Săcele şi pas. Însă pe întreaga durată a Ciclatonului cicliştii au fost protejaţi de trafic nu doar fizic de vehiculele de însoţire ci şi pe calea undelor radio. Mihai Deneş, membru al echipei de susţinere, fotograf şi sponsor, a ţinut legătura radio în permanenţă cu şoferii de tir. Aceştia din urmă erau avertizaţi de prezenta grupului organizat de ciclşiti şi în consecinţă circulau cu mult mai multă atenţie, în special pe serpentine. Ziua 4 a însemnat 108,68 km, 1097 m diferenţă pozitivă de nivel şi puţin peste 2600 kcal consumate, noaptea fiind petrecuta la Cheia.

Ultima zi a Ciclatonului, terminându-se înapoi în Bucureşti, a însemnat mai mult coborâre însă, evident, nu înainte de a ne mai oferi ceva urcare. De la Cheia ziua a început cu urcările şi coborârile din Măneciu, Izvoarele şi Vălenii de Munte până am ajuns în Ploieşti. De aici am avut doar DN1 pe care am reuşit să obţinem o foarte bună viteză medie de peste 30 kmh. Ziua 5 ne-a oferit 130,08 km, 380 m urcare şi peste 2100 kcal consumate.

La final evenimentul a fost un succes deplin pentru ciclişti şi echipa de susţinere. Însă acest lucru a însemnat doar jumătate din însemnătatea Ciclatonului. Cealaltă jumătate a fost reprezentată de succesul susţinerii celor 3 cauze educaţionale pentru care acest eveniment s-a organizat în primul rând. Din cele 3 două şi-au atins şi depăşit target-ul strângerii de fonduri – „Dă-ţi pasiunea mai departe” şi „Media Lab”. A 3a cauză, „Şi eu vreau la şcoală”, este aproape de a-şi atinge obiectivul fiind şi cauza cu obiectivul ce mai mare. Trebuie însă ţinut cont de faptul că deşi până la momentul redactării acestui material s-au strâns din donaţii peste 24.000 Lei, suma propusă de organizatori reprezintă doar 30% din necesarul real al respectivelor cauze. Aşadar, dacă simţi că rezonezi cu una sau mai multe din cauzele educaţionale propuse de Ciclaton, sau pur şi simplu simţi că azi poţi face un mic bine, nu ezita să contribui cu o donaţie care mai poate fi făcută până pe data de 19 octombrie 2014.

Ciclaton 2014 a fost un eveniment la care am fost mândru să particip şi o onoare să fiu invitat să iau parte, iar motivele nu au fost puţine. Asemenea provocării strângerii de donaţii de care era responsabil fiecare membru ciclist al Ciclatonului, traseul în sine a fost o provocare pentru subsemnatul. 5 zile consecutive de pedalat peste 100 km au fost o premieră pentru mulţi, iar ritmul nu a fost deloc lejer. Aveam un program de respectat şi ore fixe la care trebuia să ajungem. Însă nimic din toate acestea nu ar fi fost posibile fără echipa din spatele ciclatoniştilor. Echipa de support s-a preocupat în fiecare minut al zilei de bunăstarea şi siguranţa celor care pedalau. Ei erau cei care te întâmpinau la fiecare pit stop cu ceai, cafea caldă sau sucuri, gustări, paste şi sandwich-uri, te ajutau dacă aveai probleme tehnice cu bicicleta, te fotografiau tot timpul, te încurajau şi mai des şi ajungeau la destinaţie înaintea plutonului pentru a organiza cazarea, cina, spălatul echipamentului şi masajul. Da, nu trebuie uitat masajul profesionist care te repunea pe picioare şi îţi permitea ca a doua zi să fi din nou apt de drum.

–          Marcian Enache şi Irina Calomir – au pus pe roți proiectul /  aka specialiști în organizare folosind handsfreeul în timp ce pedalau;
–          Iulia Savin și Ana Stoicescu – stăpânele sandwich-urilor și ale mesei de prânz; responsabile cu medalii și diplome și, în timpul liber, traficante de cafea și ceai;
–          Alina Filipoiu – design superhero și responsabil cu îmbrățișări;
–          Octavian Cazacu – contorizatorul inimii Ciclaton, part time mecanic de biciclete și cel mai zen coordonator de temerari;
–          Oana Bătușariu – Specialist în rezervări, cazare și masă de seară;
–          Andreea Nilcă  –  responsabil cu comunicare, cu stresatul oamenilor pentru fotografii și admin de jurnal de Ciclaton;
–          Vali Tăușan și Bogdan Burlacu –  alpiniști pe munți de bagaje și mecanici ocazionali;
–          Flavian Popescu și Bogdan Migacz – băieții cu mâini magice, specialiști în gonirea febrei musculare și relaxare;
–          Mihai Deneş – comunicare radio si cooperare cu tiriștii de pe DN-uri, foto si mana de ajutor pe unde mai era nevoie.

O mică statistică a Ciclatonului 2014 ne spune următoarele:

–          667 km pedalaţi în 5 zile;
–          5.159 m diferenţă de nivel pozitivă;
–          12 localităţi vizitate;
–          150 litri de băutură energizantă Isostar;
–          40 kg banane;
–          25 kg portocale;
–          6 kg de napolitane;
–          40 metri de mini batoane ciocolată;
–          24.723,6 Lei strânşi din donaţii.

Închei prin a felicita şi mulţumi organizatorul acestui eveniment, Fundaţia ADEPT, echipei tehnice care a dus la bun sfârşit logistica Ciclatonului, cicliştilor care au pedalat peste 600 km în 5 zile şi tuturor celor care au fost alături de grup cu donaţiile menite să susţină cele 3 cauze educaţionale.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu
Tags: ciclaton

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma