Ceea ce a prezentat TRP de curând, ca fiind noile lor frâne mecanico-hidraulice pe disc, echivalează cu unele dintre cele mai atractive de pe piață. Cel puțin, dacă judecăm din punct de vedere vizual. Din punct de vedere al construcției, conceptul este de asemenea nou. Acestea utilizează un cablu de frână obișnuit, însă la prinderea de etrier, o pârghie acționează două pistoane hidraulice care împing plăcuțele spre disc.
Cilindrul principal (master) este deci instalat direct pe etrier. Avantajele? O greutate aparent mai mică decât cea a unei frâne hidraulice pe disc, cu aceleași avantaje atunci când vine vorba de performanțe (modulație, putere de frânare etc.).
Mai mult, cei de la TRP au montat pe pârghia care acționează ciclindrul un blocator, care împiedică acționarea frânelor în momentul în care demontezi roata bicicletei. O idee lăudabilă. TRP meționează că frânele sunt gândite pentru bicicletele de oraș, dar nu este exclus să poată fi utilizate și pe cele de munte.
Detalii despre prețuri și greutatea urmează a fi făcute publice în perioada imediat următoare.
via TRP
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Chiar ma gandeam cand o sa apara ceva de genul asta, si acum ma bucur ca au aparut.
Ar fi bine sa scoata un model gandit special pentru bicicletele de munte si disciplinele lor. Daca cobori tare si iei o tranta zdravana, in care ghidonul bicicletei se roteste la 360 grade si se mai agata si conducta de frana (hidraulica) de vreo radacina ceva, se rupe, se taie sau se smulge conducta si adio frana.
Asa cu cablu de frana obisnuit, ai scapat de grija asta.