Categorii: EvenimenteNoutati

Filmare și interviuri de la Prima Evadare

Cum a fost ieri la Prima Evadare, într-un scurt rezumat video, poți vedea în montajul de mai jos. Vizionare plăcută!

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Cu toate ca sunt un nimeni in acest sport (amator entuziast in cel mai bun caz) si ca parerea mea nu are, probabil, nici o valoare, ma simt dator sa revin cu niste precizari

    1. Aroganta pe care o condamn este cea afisata in viata de zi cu zi, pe net, la magazin sau pe poteca, in timpul cursei din punctul meu de vedere poti sa faci orice in limitele impuse de reguli, mai ales cand te lupti pentru un loc (real) pe podium.

    2. @karlo01 si nu numai, daca vrei sa beneficiezi de avantajele "elite" tot ce trebuie sa faci este sa devii "elite". Nu trebuie ca tot Universul sa se rearanjeze pentru ca nu te-a lasat politia sa treci calea ferata cand ai vrut tu, daca erai in plutonul "elite" ai fi trecut in acelasi timp cu ei. Nu-mi dau seama ce este atat de greu de inteles ca ciclistii profesionisti asta fac, asta e meseria lor, se antreneaza sute de ore pe luna pentru a fi cei mai buni si este normal sa fie protejati de anumite incidente ce le-ar putea afecta performantele intr-un concurs.

  • Cand spun "aroganta" ma refer la faptul ca acesti sportivi se oftica si acuza traseul / conditiile / lipsa de fair play intr-un traseu facut pentru amatori.

    Daca eram ciclist profesionist veneam aici cu placere (cum am si venit) si tratam concursul asta degajat si relaxat. Pentru ca despre asta e vorba. Competitia a fost creata pentru toata lumea, nu pentru orgoliile unor ciclisti profesionisti.

    Imi place ca sunt si ei pe traseu, pot si eu sa ma compar cu niste oameni competenti in domeniu, si chiar daca n-o sa-i ajung niciodata pot macar sa stiu, in raport cu ei, cat de bine ma descurc.

    Dar ma astept de la ei sa contribuie la sentimentul de bine si la buna dispozitie a competitiei destinata amatorilor, nu sa ma enerveze cand declara in interviuri ca traseul a fost nu stiu cum sa nu stiu ce nu le-a convenit. As vrea sa ma uit la ei cu admiratie, nu cu nervi.

    Am vorbit cu un baiat care terminase pe locul 70 si ceva, mi-a spus iritat ca a cazut un alt ciclist in fata lui si mi-a marturisit cu mandrie ca l-a calcat cu roata pe cap. Eu m-am oprit din cursa sa-i las cuiva cheia mea de lant, pe altul l-am ridicat de jos si pe toti cazuti ii intrebam, macar din mers, daca au nevoie de ajutor. Chiar daca vroiam sa ies in primii 500. Am iesit pe 918, aia e, la anul o sa am acelasi comportament pe traseu si voi iesi mai bine, nu trebuie sa calc pe nimeni pe cap si nici nu trebuie sa ma enervez c-a fost prea mult sau prea putin noroi, sau ca nu stiu cine mi-a luat fata.

    Astia sunt "profesionisti"? Dezamagitor. E o competitie la care ar trebui sa te distrezi.

  • Salut , nu contest calitatile fizice si materialele de concurs ale celor PRO dar cum zicea cineva mai devreme nu e corect sa fie amestecati cei cu pretentii cu cei amatori .
    INTREBARE : Oare voi cei din ELITE ati fost tinuti pe loc la trecerea peste calea ferata pana ce politia s-a gandit sa opreasca circulatia auto sa putem trece si noi ...amatorii cu pretentii ?

  • Ah, cât despre sportivii legitimați care aleargă împreună cu cei amatori se poate vedea clar pe site dar și la înscrieri ca s-au făcut categorii separate de elite. Nu este prima data când se face asa.

  • @pacurar timotee, acuz lipsa de fair-play, bineînțeles! Atunci când împiedici alți sportivi să-și facă cursa și le pui frână în fata și șicane clar nu înseamnă fair-play. Ca exemplu, cum ar fi sa vin pe lângă tine și sa te înghesui prin boscheți sau să-ți pun frână în fata ca un coleg de-al meu sa ia avans. Asta în primul rand. Al doilea rand, am avut doar vreo 30km de unde puteam recupera pt ca Luci s-a carat pe la km 25-30(cred) , timp în care în acei km pana la sosire trebuia sa fiu atent la 2 oameni de la Geiger și 2 de la bikexpert. Aveam nevoie sa termin pe podium asa ca nu mergea sa ma pun ca bivolul în fata sa duc pana nu mai puteam după care sa ma ia toți la sprinturi și sa rămân "agățat", sa nu mai fiu în stare sa termin în primii 3.nu a fost un traseu unde sa conteze doar forța bruta. Cursele se fac și cu cap, nu doar cu picioare. Relatarile clare și la cald din timpul cursei nu înseamnă aroganță. Trebuie povestita și cursa, văzută de noi pt ca voi sa înțelegeți mai bine ce se întâmplă pe parcurs. Din exterior se vede doar startul și sosirea dar nu știți ce se întâmplă pana la final. Probabil o să-ți dai seama după o vreme când vei înțelege mai bine ciclismul. Explic oricui, cu plăcere, tot ce înseamnă ciclismul de șosea, velodrom, ciclocross sau mtb. Dacă ai nelămuriri sau nevoie de sfaturi le ofer cu plăcere. Spor la pedalat, asta contează!

  • Ce cauciucuri de buget recomandati pentru Prima Evadare pentru un traseu noroios? Dar pentru unul uscat?

  • Aroganta? la Marius se vede foarte clar... Am vazut si in commenturile de pa pagina lui de facebook ca acuza geigerul ca nu a dus trena. Nu poti sa vi sa zici ca daca mai era un kilometru il prindeai. ce ai facut in aia 55? de ce ar conta kilometrul ala? Daca avea picioare mergea in fata lu logiganul dar inca o data luci a dovedit ca este cel mai bun rider din romania si cel putin in acest an nu va avea adversar. Bravo lui si cinste echipei care il impinge spre aceste rezultate.

  • @Radu, aroganta profesionistilor sau a amatorilor cu rezultate peste medie este omni-prezenta in acest sport si nu face decat sa sperie incepatorii, cu toate ca amatorii sunt cei care duc acest sport in spate cumparand biciclete, echipament, etc.

    @daniel, este un concurs, fiecare are limitele sale si un concurs nu face decat sa-ti compare limitele cu ale altora. Nu poti face un concurs in care sa castige toti si sa-i pui pe toti pe podium. Daca vrei rezultate mai bune, trebuie sa te antrenezi mai mult sau sa-ti dai seama care este nivelul maxim pe care poti sa-l atingi si sa te obisnuiesti cu acesta. Fara profesionisti nu ar exista concursuri de aceasta anvergura nici pentru amatori, profesionisti atrag dupa ei sponsori ceea ce duce la o organizare mai buna, etc.

    In concluzie, pentru amandoi, fiecare concurs incearca sa gaseasca un echilibru intre profesionisti/amatori cu experienta si amatori cu mai putina experienta. "Oi negre" se gasesc de ambele tabere din belsug cu toate ca te-ai astepta de la ciclistii profesionisti sa dea dovada de mai multa etica, mai ales cand nu este vorba de un concurs. Ideea este sa vezi imaginea de ansamblu iar aceasta este una foarte buna, Prima Evadare se pare ca a fost, din nou, un concurs reusit si, personal, regret ca nu am ajuns sa concurez.

  • Frumos eveniment, ce`i drept, nu prea sunt diferente de nivel, aia nu`mi place, dar nici nu este nevoie, deodata ce titlul este "Prima evadare" , asta inseamna ca e un eveniment pt toata lumea, si amatori si profesionisti, toti care nu prea au ocazia si nu au pe unde sa pedaleze! sa speram ca la anul sa fie si mai multi si mai frumos!

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma