La standul Devron de la Eurobike am dialogat pentru prima dată în viață cu un reprezentant, în engleză. Știm deja că cei de la Devron ochesc de mult piața din afară și marchează și cifre de vânzări importante acolo, prin urmare s-au pus la punct atât cu gama de full-suspension-uri, prin prezentarea noului Zerga FS cât și cu gama de e-bike-uri, în cazul acestora fiind mai mare ca niciodată.
Zerga FS se află deja la a doua generație, fiind lansat inițial prin 2016. Dacă suspensia a rămas din punct de vedere al conceputului similar, aceasta având 4 pivoți, tot restul cadrului este complet modificat, fie că vorbim de triunghiul posterior sau cel anterior. Top tube-ul, alături de seat stay-uri, formează o linie aproape drepată, iar pentru mai multă rigiditate cei de la Devron au adăugat un nou segment din aluminiu care face legătura dintre seat tube și top tube. Cablurile sunt trase prin interior, headtube-ul este conic, iar urechile (drop-out-urile) sunt frumos decupate. În plus, prinderea roții de spate se face cu ax de 12mm boost, așadar din punct de vedere tehnologic bicicleta este adusă la zi.
În ceea ce privește echiparea acesteia, Devron mizează pe o transmisie Shimano SLX 1×11, cu pinion de 46 și un angrenaj din aceeași gamă care este asigurat cu ajutorul unui chainguide. Acesta ghidează și ține lanțul pe poziție atât în partea superioară cât și în cea inferioară, similar cu cele disponibile pentru bicicletele de downhill. Furca este de asemenea oferită în format Boost, așadar are un ax de 110mm și o cursă de 140mm, iar anvelopele instalate pe bicicleta de la expoziție proveneau de la WTB, modelul Trail Boss cu o lățime de 2.4 inch (deși în fișa oficială se menționează anvelope cu o lățime de 2.8 – așadar bicicleta poate fi utilizată și cu anvelope în format plus). Detalii despre greutate sau preț nu au fost făcute publice, însă sperăm ca aceasta să ajungă și pe la noi pentru o testare riguroasă.
Același Zerga FS va fi disponibil și în versiunea electrică, purtând denumirea E în coadă. Acesta va avea o motorizare Shimano E8000, de 250W și cuplu de 70Nm, un acumulator mare de 500Wh și va fi echipat cu aceeași gamă Shimano SLX la nivelul sistemului de transmisie, alături de o furcă Rock Shox Recon RL. Cadrul este desigur Boost, precum și furca, iar anvelopele în versiunea de serie vor avea o lățime de 2.8 inch.
Gama de biciclete electrice performante este completată și de un hardtail, botezat tot Zerga, cu anvelope în format plus, o echipare ceva mai slabă decât a full-suspension-ului dar bineînețeles și cu un preț mai mic.
Nu în ultimul rând, cei de la Devron s-au gândit și la fetele care vor să pedaleze recreațional pe un e-bike și au lansat modelul Riddle WE 1.7, o bicicletă electrică entry-level pentru trasee lejere. Aceasta este echipată cu un motor de 350W în butucul roții spate, are un acumulator Phylion de 396Wh, iar din echipare fac parte un schimbător de pinioane/foi Shimano Altus, anvelope WTB Ranger și o furcă cu o cursă de 120mm (nu se precizează modelul).
Alte modele prezentate la Eurobike:
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Un nou inceput , sa vedem pretul !!