Continental 2016: noile Baron Projekt, motoare electrice și încălțăminte

Cea mai importantă noutate a celor de la Continental pentru anul acesta se referă la implicarea acestora în construcția de motoare electrice. Și nu doar motoare, căci germanii vor avea și acumulatori, display-uri și toate accesoriile care țin de e-bike-uri.

Botezat simplu CONTI® eBIKE SYSTEM, acestea vor fi foarte ușor de utilizat și de integrat. Astfel, ca produs OEM, poate fi adaptat pentru orice model de bicicletă, nefiind necesare modificări serioase ale cadrului. Dimensiunile sunt bineînțeles compacte, iar acumulatorul poate fi integrat atât în cadru cât și pe portbagaj. Sistemul va conține un display, o telecomadă, motorul central, acumulatorii și încărcătorul. Autonomia și puterea nu sunt momentan publice, dar acestea pot varia în funcție de dorințele clientului OEM.

În strânsă legătură cu noul motor electric, dar livrat și separat, este sistemul de transmisie pe curea. Nu este o noutate, rolul acestuia fiind de a înlocui lanțul, însă cei de la Conti oferă un produs mai durabil și mai rigid. Oferă o durată de exploatare mai mare, produce mai puțin zgomot la pedalat, vine cu foaie și pinion (doar pentru single speed sau pentru butuc spate cu viteze integrate), nu utilizează ulei pentru lubrifiere, nu ruginește, nu acumulează mizerie și poate fi foarte ușor înlocuit.

În colaborare cu Adidas, cei de la Conti vor avea și o gamă de încălțăminte disponibilă pentru anul viitor. Acestea vor fi construite fie pentru alergare pe munte, fie pentru drumeții, talpa asigurând o aderență extrem de bună indiferent de condiții. Mai mult, în cazul modelului X-King, acesta va avea aceleași crampoane pe talpă precum anvelopa cu același nume.

În ceea ce privește anvelopele, cea mai importantă noutate o constituie Der Baron Projekt, o serie limitată pentru enduro. Lansarea a fost amânată de mai multe ori, din dorința de a construi un produs care să corespundă cât mai bine cerințelor riderilor de enduro. Este înzestrat cu protecția Apex, inserată în talon și în peretele lateral, fiind realizat din uretan. Însă, prea mult material face anvelopă rigidă și prea puțin, nu mai oferă protecția scontată. Aceasta a fost una din probleme, găsirea acestui echilibru ideal. Anvelopa va fi disponibilă în formatul 27.5 x 2.4. Costul anunțat este de 78 euro/bucata.

Importator Continental în România: Sprint Sports.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma