Categorii: CursiereNoutati

Ciamillo Lekki8 – frâne de șosea la 144 g setul

Noile frâne din carbon pentru cursiere Ciamillo Lekki8 marchează un nou record de greutate pentru cel mai ușor set complet de frâne de șosea dar și un nou început pentru producătorul lor, Ted. Greutatea setului este de 144 g pentru ambele frâne complete cu saboți, o valoare aproape incredibilă. Fără saboți, setul cântărește doar 129 g, frâna față având 68 g iar cea spate 61 g.

Noutatea constă în trecerea la un corp al frânei din carbon. Dacă modelele anterioare aveau o greutate de 155 g cu corpul din aluminiu prelucrat, acestea noi folosesc plăci de carbon pe ambele părți ale unei came din aluminiu, totul fiind conectat cu un mix de piese din titan, aluminiu și inox.

Numele are o proveniență interesantă. Ted, după ce s-a străduit să ofere produsul în SUA dar nu a putut face față comenzilor, a închis atelierul și a vândut echipamentele. Dar apoi s-a căsătorit și s-a mutat în Polonia unde a reușit să redeschidă afacerea datorită costurilor mai mici. Lekki este denumirea în poloneză pentru ”ușor” iar acestea sunt a 8-a generație de frâne proiectate de el.

Funcționarea e identică cu cea a modelelor GSL și Zero G produse de acesta în trecut, dar cu câteva îmbunătățiri. În primul rând acum există un quick release ce face schimbarea roților mai rapidă. Șurubul de reglaj e acum pe pun pivot astfel că e mereu aliniat cu cămașa și cablul atunci când se acționează frâna. Acest lucru reduce frecarea de pe cablu și frânele sunt mai fine. Cama e prinsă de șurubul central care face totul mai rigid. Arcul e reproiectat și e cu 30% mai puternic, așa că vor reveni mai repede la zero.

Frânele sunt disponibile în varianta standard și long reach, ultima folosind avantajele acestui nou design modular. Brațele pot fi demontate și înlocuite pentru a mai câștiga 5 mm de lungime și 2 g de greutate. Deci dacă saboții de frână ajung prea aproape de roată, acum există o opțiune. Ambele modele acceptă jante cu lățimea între 19-28 mm și anvelope până la 32 mm.

Versiunea curentă folosește componente de titan aproape peste tot, axul central fiind tot din titan dar într-un bolț din aluminiu. Șuruburile mai mici care țin împreună plăcile din carbon sunt acum de oțel dar Ted spune că le va înlocui cu unele din titan în versiunea următoare, scăzând greutatea cu încă 4 g.

Distributia în Europa e asigurată chiar de producător. Momentan sunt în stoc aproximativ 120 de seturi, prețul pentru un set fiind de 539$, existănd opțiunea saboților tip Shimano sau Campagnolo. Modelul long reach e un pic mai scump, la 559 $ setul.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma