Canyon a intrat pe piața gravel bike-urilor de top nu oricum ci cu două biciclete din carbon Grail super inovatoare și gata de aventură! Cel mai șocant element al lor este fără îndoială ghidonul dublu Hober, dar tehnologia ce asigură confortul pe offroad e mult mai complexă de atât.
Canyon văd în gravel bike-uri posibilitatea de a explora și de a trăi aventuri pe o bicicletă pregătită pentru distanțe lungi, departe de drumurile asfaltate. Cu spațiu pentru anvelope late, comportament predictibil și poziție comodă, noul Grail vrea să șteargă linia dintre șosea și poteci, dintre asfalt și pământ.
Canyon nu au dorit doar să lungească un cadru de bicicletă și să îi pună anvelope de MTB. Ei au dorit să gândească întâi specificațiile pentru a obține rezultatul dorit. Astfel a apărut Hover System.
Grail este încă în categoria cursierelor, așa că cei de la Canyon au dorit să se asigure că este rapidă și agilă pe asfalt. Punctele de contact sunt așadar în stil de șosea ca tip și poziționare. Canyon au denumit distanțele dintre ghidon și monobloc Stack+ și Reach+, iar Grail se încadrează cu acestea între modelul de competiție Ultimate și modelul Endurance. Grail are de fapt ghidonul chiar cu 1 cm mai jos decât Endurance, în timp ce șaua e pe aceiași poziție.
Dar pentru a fi capabilă și stabilă pe offroad dificil, Canyon au dorit ca ciclistul să plutească deasupra loviturilor și vibrațiilor provenite de la drum. Ghidonul Hover este cel mai evident element, dar funcționează împreună cu tija de șa flexibilă VCLS 2.0. Dacă se adaubă anvelopele tubeless late, Grail va pluti deasupra micilor obstacole de pe drum.
Dată fiind poziția înaltă a ghidonului, mai ales a locului unde ciclistul va ține mâna cel mai mult – pe manete, Grail are un headtube foarte scurt. Cu atât mai scurt cu cât furca acceptă anvelope de 40 mm!
Noul ghidon Hover e unic iar bicicleta e construită în jurul acestuia. Nu poate fi înlocuit cu unul normal și nu i se poate schimba unghiul, care e complet plat. Se poate însă ridica cu 15 mm dacă e nevoie.
Ghidonul Hover e destul de lat pentru dimensiunea sa și vine la pachet cu pipe între 60-105 mm, după dimensiunea cadrului, între XXS și XXL, dar mici șanse să găsiți o pipă de altă dimensiune, așa că ar fi bine ca bicicleta să fie comandată direct în dimensiunea corectă.
Ideea de a separa partea ghidonului pe care se ține mâna la pedalat într-o zonă Flex Zone foarte moale, păstrând toată rigiditatea necesară coborârilor tehnice la viteză mare, este foarte bună. Canyon au spus că intenția a fost de a inversa logica ghidonului de cursieră și de a-l face mai rigid spre capete și din ce în ce mai moale cu cât mâna se mută spre interior.
Pentru montarea computerului, luminii sau camerei video, Canyon au adăugat un suport frontal ce se prinde în șuruburi sub ghidon.
Ghidonul vine cu coliere speciale pentru manete Shimano gata montate.
În rest, cadrul Grail pare a fi inspirat din modelul Endurance. Grail are aceieși zonă coborâtă la prinderea tijei de șa care duce sistemul de strângere mai jos pentru ca tija VCLS să acționeze pe o lungime mai mare. Împarte de asemenea același toptube lat și plat, downtube-ul gros cu secțiune în D, headtube-ul aero, seatstay-urile subțiri fără punte, rutarea internă modulară și axele thru ale roților.
Cadrul gravel este pregătit pentru jante și anvelope late, cu un wheelbase mai mare cu 40 mm decât Endurance. Toate bicicletele complete vin echipate cu anvelope Schwalbe G-One Bite de 40 mm pe jante de 22 mm, dar pare că e loc de anvelope mult mai mari.
Pentru a putea să echipeze la fel toate mărimile, Canyon au ales pentru cadrele XXS și XS roți 650b. Astfel se păstrează geometria și comportamentul bicicletei și pentru cicliștii mai scunzi, fără să lovească cu piciorul în roată.
Cadrul e disponibil în două versiuni de fibră de carbon: Grail CF și Grail CF SLX, altfel tuburile și geometria fiind identice. Greutatea pentru cadrul SLX e de doar 830 g în mărimea M, cel SL având 1040 g. Ambele folosesc aceiași furcă SLX care are o greutate anunțată de 295 g cu gât de 210 mm.
Orice gravel bike necesită posibilitatea de a monta bagahe, așa că cei de la Canyon au făcut un parteneriat cu Topeak și au creat un set de genți adaptate perfect la tuburile și ghidonul Grail-ului.
Grail CF e oferit în șase variante de echipare, plus cadru și furca separat. Modelul de top SLX vine într-o singură echipare, Grail CF SLX Disc 8.0 Di2 la prețul de 4600 Euro cu ultegra Di2 sau sub formă de cadru și furcă la 2600 Euro.
Bicicletele complete folosesc transmisii Shimano 2×11 cu angrenaje compacte 50/34 și casete 11-34, pentru urcări cu raport 1:1.
Modelul standard SL vine în configurații diferite în funcție de regiune, cu transmisii Shimano mecanice și Di2 și una sau două variante WMN feminine, cu prețuri între 2200-3600 Euro în funcție de echipare.
Disponibilitatea variază în funcție de mărime, culoare și echipare, unele modele fiind deja pe stoc, majoritatea versiunilor fiind disponibile în aprilie, iar ultimele în mai.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com