Cannondale la Eurobike: modele de vârf și un nou e-bike pentru munte

Cannondale a fost prezent la Eurobike cu un stand mai mic decât de obicei. De fapt, au expus doar câteva modele, pe scurt, cele mai importante, cele mai frumoase și cele mai… electrice. La obiect prezentarea celor de la Cannondale și aș dori să încep cu bicicletele de munte, mai precis cu Canndondale F-Si Carbon 1, expus în versiunea de top. Aceasta poate fi achiziționată acum și cu schimbătoarele electronice Shimano XTR, cu un angrenaj dezvoltat de Cannondale, care găzduiește o singură foaie cu 32 de dinți. 29er la bază, acesta poate fi achiziționat și cu roți de 27.5 inch, însă doar în versiunea S (cadrul mai mic). Modelul din fotografie costă 5.999 euro. Cei care doresc versiunea Black Inc, vor trebui să mai adauge încă 1.000 de euro la buget.

Cannondale Scalpel SI Team a fost deja prezentat la începutul anului și reprezintă una dintre noutățile importante de la Cannondale. Cu un cadru din carbon BallisTec Hi Mod și o furcă Lefty 2.0 XLRFS Carbon, full-ul este perfect pentru concursuri de Cross Country sau maratoane. Amortizorul de spate este un Rock Shox Monarch XX, roțile provin de la Enve, M50 Carbon, iar transmisia de la Sram, modelul Eagle cu 1 foaie și 12 pinioane, cu mențiunea că angrenajul este produs de Cannondale (Hollowgram Si, 34 de dinți). Frânele provin de la Sram, modelul Level Ultimate cu discuri de 180/160mm. Desigur, prețul pentru această configurație este pe măsură, mai precis de 8.999 de euro, însă nu vă faceți griji căci vor exista și variante mai ieftine.

Tot în Scalpel SI va exista și o versiune dedicată femeilor, Carbon Women I, echipat cu aproximativ aceleași componente ca modelul Team, însă cu diferențe la nivel de frâne (Shimano XT) și la nivel de roți (Cannondale Czero Carbon). Prețul va fi mai mic decât în cazul modelului Team, mai precis de 5.999 euro.

Habit-ul va fi oferit începând cu acest an în versiunea cu cadru construit integral din carbon BallisTec, așadar valabil și pentru triunghiul anterior cât și pentru basculă. Furca ce va echipa noul model de All-Mountain va fi o furcă Lefty 2.0 OPI cu o cursă de 130mm, amortizor Fox Float DPS cu o furcă de 120mm, transmisie SramX1, frâne Sram Guide R și anvelope Schwalbe Magic Mary/Nobby Nic. Prețul va fi de 4.190 euro.

Rămânând în segmentul bicicletelor de munte trebuie amintit noul Moterra, o bicicletă electrică solidă, cu suspensii de 160mm (în versiunea LT) și cu suspensii de 130mm, după placul inimii. Modelul de vârf, LT1, este echipat cu amortizoare Fox, un motor Bosch Performance CX cu 250W și cu acumulator de 500Wh. Anvelopele diferă, pentru a oferi o mai bună aderență, pe roata de față fiind instalat un Schwalbe Magic Mary SuperG, iar pe spate un Schwalbe Hans Dampf SuperG, ambele în formatul 27.5×2.35 inch. Marcantă este lățimea axului roții de spate, cu o valoare impresionantă de 157mm! Greutatea este de 23.4 kg, iar prețul de 5.999 euro.

Cea mai ieftină variantă va fi Moterra 3 cu o furcă Rock Shox Sektor și un amortizor Monarch R, care vor oferi o cursă de 130mm. Din fericire, motorul va fi același ca pe modelele mai scumpe, așadar performanțele electrice se mențin la nivel înalt. Prețul acesteia va fi de 3.999 euro.

Am avut plăcerea de a admira și cursiera Synapse, în versiunea Black Inc, oferită pentru 8.000 de euro. Aceasta are cel mai înalt nivel de echipare disponibil, altfel spus, mai mult nu se poate în acest moment. Cursiera s-a făcut remarcată datorită calității de a îmbina performanța cu confortul, cei de la Cannondale susținând că aceasta este cel mai bun all-rounder pe care l-au construit vreodată. Versiunea expusă era dotată cu schimbătoare Sram Red eTap, 2×11, cu angrenaj HollowGram SiSL2 și cu roți HollowGram SL.

Dintre toate bicicletele expuse trebuie să recunosc că noua SuperX, pentru ciclocros, a fost cea care m-a impresionat cel mai mult, atât prin prisma echipării cât și prin cel al aspectului. O bicicletă bullet-proof pentru poate cel mai versatil segment al bicicletelor.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma