Cane Creek intră pe piața furcilor cu Helm

De anul acesta avem o nouă opțiune în lumea furcilor de top pentru MTB, noul Cane Creek Helm cu cursa între 140-170 mm, pentru roți de 27.5, oferind iubitorilor de trail un design unic cu ajustarea cursei, volumului de aer, compresiei și revenirii. Totul este proiectat pentru a fi simplu de utilizat și modificat, astfel că fiecare utilizator cu puțină pricepere poate să își adapteze furca nevoilor sale personale.

Ajustarea volumului de aer se face foarte simplu cu un ansamblu format din piston și șaiba de blocare, pistonul putând fi montat pe una din cele opt poziții predefinite sau chiar scos de tot. Astfel, cu cât volumul de aer este mai mic, cu atât suspensia se va întări mai repede spre capătul cursei, putând fi astfel reglată după stilul de pedalat.

Dacă pistonul se montează în poziția superioară sau se scoate, furca va avea o funcționare liniară. Poziționarea mai jos va oferi o senzație mai bună la pedalat pentru cei mai grei și o va întări pentru utilizatorii mai agresivi care riscă să ajungă des în capătul cursei. Totul se face fără a fi nevoie de distanțiere.

Reglarea cursei implică însă folosirea de distanțiere, dar acest lucru se va face probabil mai rar. Pentru modificarea cursei trebuie demontată camera de aer iar distanțierele trebuie montate sau demontate între pistonul principal și protecția inferioară de final de cursă. În imaginea de mai sus se poate vedea poziția pentru cursa de 170 mm (fără distanțiere) și cea redusă la 150 mm (cu 2 distanțiere). Cursa se poate regla astfel din 10 în 10 mm între 140 și 170 mm.

Odată reglat volumul camerei de aer și cursa, presiunea de aer se poate regla independent în camera pozitivă și cea negativă, oferind un reglaj precis. Controlul amortizării la viteză mare se face în 10 poziții predefinite, cel la viteză mică în 20 de poziții iar cel al revenirii în 15 poziții.

Un alt element interesant este axul thru D-Lok ce se blochează pe partea cu transmisia pentru a evita deschiderea accidentală. Chiar dacă levierul s-ar deschide accidental în timpul rulării, blocajul nu permite roții să iasă. Pentru scoaterea axului, acesta trebuie împins și blocajul rotit pentru dezactvare. Axul este extrem de rigid și împreună cu brațele de 35 mm oferă o funcționare precisă pe cel mai dificil teren.

Greutatea anunțată este de 2070 g iar dimensiunea maximă a anvelopei este de 27.5×2.56. Brațele sunt de 35 mm, gâtul este de tip conic (tapered), offset-ul este de 44 mm și este compatibilă doar cu butuci Boost de 110 mm cu ax thru de 15 mm. Cursa vine reglată din fabrică la 160 mm, dar poate fi ajustată între 100 și 170 mm. Un distanțier este montat din fabrică și încă două sunt disponibile în pachet. Pentru scurtarea cursei și mai mult se pot cumpăra separat distanțiere suplimentare. Momentan nu este disponibilă o versiune pentru roți de 29 dar aceasta este în lucru și urmează să fie lansată cât de curând.

Furca este disponibilă în culoarea Factory Black dar și într-o ediție limitată Launch Edition în albastru, dar sunt disponibile doar 300 de bucăți. Furca poate fi precomandată de la Cane Creek la prețul de 1100 USD, dar nu s-a anunțat încă data când vor fi livrate primele exemplare.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma