Disciplina ciclocrosului nu este una tocmai blândă, nici cu sportivul, nici cu bicicleta. Noroi, zloată, gheață, iar noroi, apă și frig sunt elementele întâlnite la o tură specifică a acestui tip de exercițiu, iar dacă pentru tine ca ciclist sună dureros, închipuie-ți doar prin ce trece bicicleta și componentele. Americanii de la Retroshift și-au îndreptat astfel atenția spre a crea măcar o piesă care să reziste mai bine și astfel a luat naștere schimbătorul Burd CX.
Și ce avantaje are mai precis? Se spune că funcționează precis, este rezistent și, poate și mai important, poate fi reconstruit în caz de avarii. În orice caz, cei de la Retroshift au studiat mai atent cauzele pentru care un schimbător aflat pe o bicicletă de ciclocros își găsește sfârșitul și au concluzionat că scripeții care se blochează reprezintă principala problemă.
Prin urmare, pe lângă recomandările puternice privind întreținerea aproape obsesiv-compulsivă a acestora, compania americană a dotat schimbătorul cu scripeți proveniți fie de la schimbătorul Shimano Ultegra, fie cu scripeți FSA de ceramică. Aceștia, laolaltă cu corpul robust al schimbătorului Burd, ar trebui să garanteze mai puține episoade triste pentru riderii de CX. Și în eventualitatea în care aceste episoade apar, prețul de 69$/89$ pentru BURD (diferența o fac scripeții, cei de ceramică fiind mai scumpi) este unul mai uman. Și în alt caz, cel în care schimbătorul BURD nu trece complet în neființă, compania producătoare se oferă să îl refacă pentru 34$.
Via Retroshift
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…