Gluma se îngroașă, cum ar spune concurența. Producătorul francez B´TWIN, ale cărui produse pot fi achiziționate din magazinele Decathlon, a prezentat zilele trecute la Roc d´Azur 2013 câteva modele de biciclete de munte noi, care vor face concurență serioasă anul viitor competitorilor europeni. Este vorba despre un full suspension de Cross Country cu roți de 27.5 inch, de un prototip de All-Mountain care este aproape de producția de serie dar și despre noul Rockrider BigRR, complet modificat.
Vom începe cu noul model de All Mountain, despre care spuneam că se află momentan în stadiul de prototip, dar nu departe de producția de serie. Rulează pe roți de 27.5 inch și are suspensii de 140 de mm. Suspensia este dezvoltată de francezi, poartă denumirea de N.E.U.F. și se bazează pe un pivot principal de dimensiuni generoase care permite basculei să se miște în arc de cerc cu o mișcare concentrică. Poziționarea tijei de ghidon este de asemenea mai înaltă și este integrată cu cadrul, așadar este construită special pentru acest model.
În ceea ce privește suspensiile, BTwin va fi susținut de amortizoare Manitou. Furca de Enduro, Mattoc a fost dezvoltată pentru 2014 și oferă o cursă de 140 de mm, asemenea amortizorului de spate. Roțile provin de la SunRingle, modelul Charger, iar sistemul de transmisie de la Sram, cu o foaie și 11 pinioane.
Cablurile vor fi trase prin interior, ceea ce pentru o bicicletă mai ieftină este o noutate absolută.
Cei de la Decathlon susțin că bicicleta va fi comercializată începând cu vara anului 2014.
O altă noutate o constituie full suspension-ul Raval S, cu cadru din carbon și roți de 27.5 inch. Va utiliza același sistem de suspensie N.E.U.F., va avea însă un pivot principal cu un rulment și mai mare. Suspensiile vor oferi în cazul lui Raval o cursă de 120 de mm. Modelul înlocuiește actualul Rockrider 9.9 și este cu 33% mai rigid decât acesta dar și mai ușor.
Vor exista trei versiuni de echipare: Team – cel colorat, 920 și 900. Interesant de menționat este unghiul headtube-ului, ușor atipic pentru o bicicletă de XC, de 69.5 grade.
Cei de la Decathlon au gândit și un ghidon special pentru acest model, din carbon și cu un design aparte. Noul ghidon se află de asemenea în stadiul de prototip, deci alte informații nu au fost făcute publice.
Ultimul, dar nu cel din urmă, este noul BigRR, care vine cu un cadru complet nou dezvoltat. Și cu toată sinceritatea, o decizie excelentă, deoarece vechiul Big RR era o bicicletă destul de anostă comparată cu concurența, așa cum ai putut citi în testul nostru. Noua versiune a lui BigRR are un cadru bine finisat, cu o basculă scurtă, sistem de transmisie Shimano Deore (versiunea anului 2012), anvelope Hutchinson Toro sau furcă Rock Shox, echipare care poate să difere în funcție de versiune.
Cum vor arăta bicicletele din gama entry-level nu este momentan cunoscut, dar și în această categorie vor exista schimbări semnificative.
Video:
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
cat vor cosat?
" Cei de la Decathlon au gânsit și un ghidon special " Cei de la Decathlon doar distribuie bicicletele BTwin , nu le si proiecteaza . A se evita pe viitor aceasta confuzie , BTwin = Decathlon . Multumesc anticipat ! ( P.S. : In acest articol exista si o mica greseala de ortografie evidentiata in citatul dat )