Bike Ahead, un brand specializat în prelucrarea carbonului, prezintă trei componente noi și anume: roțile BiTurbo RSX, un cadru și șaua Hypersaddle. Toate cele trei componente sunt foarte ușoare, dar în același timp sunt construite să reziste.
Cadrul este rezultatul unor dezvoltări industriale din culise care au fost urmărite încă de la deschiderea noii fabrici în 2020. O nouă companie Carbon Team a fost înființată în urmă cu câțiva ani pentru a aduce producția avansată de carbon înapoi în UE. În spatele acesteia se aflau câteva companii portugheze, un designer taiwanez și specialiștii în carbon de la All Ahead Composites din Germania.
În esență, valorificând abilitățile tehnologice ale lui Bike Ahead, cu costuri generale mai mici și eficiență, Carbon Team creează un hardtail XC ultra-ușor fabricat în Europa care se vinde cu 1.979 euro.
Urmărind scena de cross-country și noile standarde, The Frame (denumirea cadrului) este construit cu scopul de a fi unul ușor și rigid, greutatea acestuia fiind 795g în mărimea M.
Hardtail-ul vine cu o geometrie contemporană unde, unghiul furcii este amplasat la 68,5 grade și unghiul seat-tube-ului la 74 grade, iar chainstay-ul are valoarea de 430mm.
Cadrul nu suportă roți cu lățimea mai mare de 2,4″ și este compatibil cu transmisia nouă de la SRAM prin intermediul urechii UDH. Mai există de asemenea și alte caracteristici precum, rutarea internă a cablurilor , bottom-bracket-ul cu standardul BB92 și cheița pentru tija de șa de la Inted Corona.
The frame este construit de Carbon Team în Portugalia și finisat de Bike Ahead în Germania. Poate fi echipat doar cu furcă de 100mm și poate suporta o greutate totală de 115 kg.
La același nivel de interes sunt și roțile BiTurbo RSX. Complet construite în Germania, roțile acum au o lățime internă de 33mm. În plus, Bike Ahead au reușit să le facă mai ușoare cu 20g.
Noua generație a roților BiTurbo RSX promite să ofere o preformanță și mai bună, la prețul de 3.600 euro.
Bike Ahead a mai adăugat un strat de carbon, lucru care a dus la mărirea lățimii interne cu 5mm față de modelul RS. În același timp, au mai salvat 20g atât pentru roata de 29″, cât și pentru cea de 27,5″. De asemenea sunt și mai rezistente decât modelul RS. Pot suporta cu până la 20 kg mai mult, în total suportând 115 kg.
Oficial, segmentele în care se încadrează roțile sunt cross-country, maraton și down-country. Vin ehipate cu butucii de la DT Swiss și valve tubeless, iar un set de roți cu diametrul de 27,5 are o greutate de 1279g, pe când setul de 29″ are 1329g.
Via BikeAhead
Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…