Multa lume si la standurile KTM, deoarece producatorul austriac a prezentat doua modele absolut nou dezvoltate pentru anul 2010. Pentru necunoscatori, KTM se ocupa si de productia de biciclete, avand in oferta modele ce pornesc de la 400 de euro si se opresc undeva in jurul a 4.900 euro, pentru modelul de top Aphex.
Ne vom opri asupra modelului Aphex deoarece este o noutate absoluta pentru 2010, cadrul acestuia fiind conceput special pentru downhill sau freeride. Constructia acestuia impresioneaza cel mai mult : tevile cadrului beneficiaza de forme patrate pentru rezistenta sporita, partea frontala a cadrului este o singura piesa masiva din aluminiu care are rolul de a controla unghiul furcii (intre 64 si 66 de grade) – operatiune care se poate rezolva foarte facil cu ajutorul unui imbus, iar ampatamentul bicicletei poate fi si el marit cu pina la 2 cm, deasemenea foarte usor. Inca un feature deosebit de personalizare al bicicletei se refera la cursa amortizorului spate, ce poate fi marita de la 200 de mm la 230 de mm, valori cu adevarat impresionante. Astfel, aceasta bicicleta se poate mula pe necesitatile fiecaruia, reusind sa se impuna ca o bicicleta de downhill ce nu cunoaste limite, fiind capabila sa abordeze aproape orice fel de traseu. KTM lucreaza curat cu cablurile, astfel incat aceastea au fost trase prin interiorul cadrului, reusind sa nu incurce nici riderul in conditii de riding extrem. Pentru a intregi imaginea, KTM a adaugat modelului Aphex si o pereche de pedale portocalii, in ton cu logo-ul companiei. Rezultatul? Un monstru pentru downhill ce cantareste nici mai mult nici mai putin de 18,9 kg (fara pedale) si este pregatit oricand sa inghita orice forma de traseu de munte sau de coborare foarte agresiva.
O alta noutate prezenta la standul KTM, este bicicleta de munte E-mountainbike. Bineinteles, ca nici producatorul din Mattinghofen nu a ramas neatins de trendul bicicletelor electrice si a trebuit sa vina cu un raspuns pe masura la piata de e-bikes, aflata pe crestere constanta. Culorile folosite pentru acest model sunt cele ale companiei, alb cu portocaliu, iar la o privire neatenta ar putea fi foarte usor confundat cu un mountain bike obisnuit. Detaliile insa dezvaluie identitatea adevarata a bicicletei : o cutie de mici dimensiuni montata in interiorul cadrului (triunghiului frontal) unde se afla acumulatorii si un butuc pe roata din spate. Acest butuc benficiaza de dimensiuni mult mai mari decat unul obisnuit deoarece acolo se afla electromotorul, care poate propulsa bicicleta cu pina la 25 km/h. Procesul este foarte simplau dar interesant : electromotorul sustine si franarea, ajutand la decelerarea bicicletei dar incarcand in acelasi timp si acumulatorii. Modelul KTM Energo Race reprezinta un adevarat ajutor pentru fanii trails-urilor pe munte, care nu mai au niciun chef sa pedaleze in urcare.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…