La prima vedere îţi dai seama că bicicleta este un Dahon, pliabil. Însă va trebui să te străduieşti puţin pentru a descoperi şi balamalele din cadru şi ghidon. Noua tehnologie Lockjaw de la Dahon a fost creată să fixeze puternic cadrul pliabil al bicicletei însă într-un mod cât se poate de discret şi camuflat. Drept rezultat noua Clinch D10 a câştigat premiul Taipei Cycle Design and Innovation 2015.
Cu cadrul pliat putem vedea cum funcţionează sistemul. Acesta este pe cât de simplu pe atât de eficient. Cele doua părţi ale cadrului se îmbină prin intermediul unor dinţi care se interconectează. Este drept că nu mai există un mâner exterior care să acţioneze balamaua şi este de asemenea drept că pentru a plia bicicleta este nevoie de o hexagonală de 6mm. Însă cheia este oferita tot de Dahon aceasta fiind stocată în ghidon, iar pentru pliere şi depliere nu este nevoie decât de câteva rotiri de cheie pentru a fixa cadrul. Tot la capitolul pliabilitate avem pedalele care se scot acum cu totul, fără a fi nevoie de scule, acestea fiind apoi păstrate într-un suport special pe ţeava seat tube.
Echiparea bicicletelor este in general standard însă pentru Clinch, Dahon a instalat roţi de 20 inch Controltech Clincher din carbon cu butuci şi rulmenţi capsulaţi. Propulsia este asigurată de o transmisie 1×10 Sram Red. Întreaga bicicletă cântăreşte doar 9,6 kg. Dar dacă greutatea este mica preţul este inevitabil mare. Pentru a deţine această bicicletă trebuie să cotizezi cu 4.559 Euro. Bicicleta pliată are dimensiunile de 69 cm x 40 cm x 87 cm, iar culoarea disponibilă este doar una – argintiu şlefuit.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…