Categorii: Biciclete de oras

Dahon prezintă balamalele mascate cu noul Clinch D10

La prima vedere îţi dai seama că bicicleta este un Dahon, pliabil. Însă va trebui să te străduieşti puţin pentru a descoperi şi balamalele din cadru şi ghidon. Noua tehnologie Lockjaw de la Dahon a fost creată să fixeze puternic cadrul pliabil al bicicletei însă într-un mod cât se poate de discret şi camuflat. Drept rezultat noua Clinch D10 a câştigat premiul Taipei Cycle Design and Innovation 2015.

Cu cadrul pliat putem vedea cum funcţionează sistemul. Acesta este pe cât de simplu pe atât de eficient. Cele doua părţi ale cadrului se îmbină prin intermediul unor dinţi care se interconectează. Este drept că nu mai există un mâner exterior care să acţioneze balamaua şi este de asemenea drept că pentru a plia bicicleta este nevoie de o hexagonală de 6mm. Însă cheia este oferita tot de Dahon aceasta fiind stocată în ghidon, iar pentru pliere şi depliere nu este nevoie decât de câteva rotiri de cheie pentru a fixa cadrul. Tot la capitolul pliabilitate avem pedalele care se scot acum cu totul, fără a fi nevoie de scule, acestea fiind apoi păstrate într-un suport special pe ţeava seat tube.

Echiparea bicicletelor este in general standard însă pentru Clinch, Dahon a instalat roţi de 20 inch Controltech Clincher din carbon cu butuci şi rulmenţi capsulaţi. Propulsia este asigurată de o transmisie 1×10 Sram Red. Întreaga bicicletă cântăreşte doar 9,6 kg. Dar dacă greutatea este mica preţul este inevitabil mare. Pentru a deţine această bicicletă trebuie să cotizezi cu 4.559 Euro. Bicicleta pliată are dimensiunile de 69 cm x 40 cm x 87 cm, iar culoarea disponibilă este doar una – argintiu şlefuit.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma