Tacx vine cu noutăţi şi mai multe opţiuni „smart” pentru 2015

Olandezii de la Tacx au pregătit pentru 2015 un nou concept, acela de trainere „deştepte”. Acestea îţi permit să te antrenezi exact cum doreşti şi să găseşti combinaţia optimă de programe care ţi se potrivesc cel mai bine. Trainerle smart Tacx funcţionează cu protocoale ANT+ şi Bluetooth aşadar pot fi conectate la telefoanele mobile sau la ciclocomputere. Partea cea mai bună la aceste trainere este că îţi permit să-ţi continui antrenamentul chiar şi atunci când afară condiţiile meteo sunt mai puţin prielnice unei ture cu bicicleta. În aceste situaţii te poţi instala confortabil pe bicicleta aşezată pe trainer în faţa televizorului şi naviga un traseu celebru al unui mare Tur. Mai mult, conectat fiind la internet îţi poţi da întâlnire cu prieteni din întreaga lume pentru a concura împotriva lor pe orice traseu îţi doreşti, trasee oferite de Tacx sau create de tine.

Satori Smart este un home-trainer interactiv cu frână magnetică. Informaţiile rezultate din pedalare sunt afişate pe ecranul pe care îl foloseşti fie acesta al telefonului, tabletei, ceas sportiv sau altceva. În timpul sau după sesiunile de antrenament îţi poţi monitoriza îndeaproape progresul. Trainerul dispune de o manetă ce se poate instala pe ghidon, manetă care oferă 10 poziţii de rezistenţă. Prin protocolul ANT+ trainerul comunică cu dispozitivul cu care te monitorizezi şi îţi spune pe ce poziţie a manetei să comuti.

Frâna magnetică oferă o soluţie simplă fiind astfel ideală pentru sesiunile de antrenament. Drumul este simulat prin cele 10 poziţii ale manetei de pe ghidon. Astfel vei putea simula o urcare sau vânt din faţă prin simpla ajustare a manetei. Preţul trainerului Tacx Satori Smart este de 1.439 lei.

Tacx Vortex Smart este un home-trainer electric, aşadar se conectează la priză. Acest lucru îi permite să simuleze şi mai bine condiţiile drumului pe care ai ales să te antrenezi putând să simuleze rampe de până la 7%. Există trasee preinstalate pe care te poţi antrena sau le poţi încărca pe cele proprii. Comunicarea wireless prin ANT+ sau Bluetooth va permite să controlezi setările automat şi să navighezi traseul care se potriveşte cel mai bine modului tău de antrenament.

Frâna electrică simulează înclinaţia drumului aceasta fiind convertită în rezistenţă magnetică. Tacx Vortex simulează rampe de până la 7% însă nu simulează şi coborâri. Avantajul unui home-trainer electric este faptul că frânarea/rezistenţa se face fără contact ci doar prin efectul magnetic al componentelor. Aşadar nu vei avea treaba nici cu întreţinerea acestuia. Preţul pentru Vortex Smart este de 1.919 lei.

Bushido Smart este un trainer interactiv care oferă cea mai puternică rezistenţă. Frâna electrică, cu o rezistenţă maximă de 1400W, asigură o pedalare lină şi cursivă chiar şi în timpul căţărărilor abrupte. Bushido este şi uşor de folosit întrucât, în loc să dispună de o manetă pe ghidon acesta se conectează la aplicaţiile Tacx Cycling. Deşi electric acest home-trainer se alimentează singur aşadar nici nu este nevoie să-l bagi în priză.

Atunci când trainerul calculează rezistenţa ce trebuie aplicată asupra roţii acesta ţine cont de toate situaţiile cu care un ciclist s-ar putea întâlni în viaţa reală: frecarea cu aerul, înclinaţia drumului, greutatea ciclistului, presiunea aerului, viteza vântului, temperatura, altitudinea, inerţia şi frânarea. Tacx Bushido Smart are şi o serie de LED-uri care informează cu privire la cadenţă, informaţii care sunt oferite fără a fi nevoie de un senzor dedicat. Cadenţa este derivată din variaţia forţei aplicată asupra pedalelor. Preţul pentru Bushido Smart este de 3.019 lei.

Tacx i-Genius Multiplayer – Acest trainer interactiv dispune de cea mai avansată unitate de rezistenţă care permite o simulare a drumului parcurs extrem de apropiată de realitate. În timpul urcărilor rezistenţa asupra roţii spate este mărită, iar în timpul coborârilor roata spate este accelerată. I-Genius Multiplayer îţi permite mulţumită conexiunii la internet să poţi concura şi vizualiza concurenţii împotriva cărora vei pedala. Home-trainer-ul este alimentat de la reţea însă rezistenţa este aplicată wireless prin software-ul ce rulează pe PC.

Căţărările pe care le poate simula Genius sunt cu adevărat demne de Turul Franţei, cu înclinaţii de până la 20%. De asemenea şi la vale sunt simulate coborâri pe pante de până la 5%.

Ultima versiune de software este mult mai avansată întrucât ţine cont inclusiv de rezistenţa faţă de vânt cât şi direcţia din care bate, dar şi de înclinaţia drumului. Traseele de antrenament pot fi cele oferite din start de Tacx sau poţi folosi traseele tale navigate cu ajutorul Google Earth. Pentru şi mai multă „realitate virtuală” poţi folosi TacxFilms cu care vei naviga antrenându-te pe trasee celebre precum Turul Flandrei. Interesant este însă faptul că poţi ajusta totul în aşa fel încât să ţii pasul cu profesioniştii totul desfăşurându-se potrivit nivelului tău de antrenament. Nu în ultimul rând mulţumită conexiunii la internet te poţi antrena virtual cu oameni reali din orice colţ al lumii. Preţul este de 4.789 lei.

Antares este cea mai accesibila opţiune de antrenament în casă de la Tacx. Este vorba de un rulou, un dispozitiv diferit faţă de clasicul home-trainer. Ruloul Tacx Antares simulează mai bine realitatea mersului pe bicicletă întrucât ambele roţi ale bicicletei se rotesc liber. Este drept că vei avea nevoie de câteva minute de acomodare însă până la urmă echilibrul se învaţă şi totul devine rutină. Antares nu dispune de trepte de rezistenţă, precum trainerele, însă poţi folosi vitezele bicicletei pentru a pedala mai uşor sau mai greu. Preţul este de 810,90 lei.

Aruncând o privire pe site-urile internaţionale am găsit câteva din aceste trainere la preţuri uşor mai accesibile faţă de cele din România însă achiziţionarea lor „din afară” merită doar dacă nu te grăbeşti. Avantajele cumpărăturilor făcute în ţară sunt importante, cele mai evidente fiind că poţi lua produsul acasă imediat şi în caz de defecţiune ai service-ul mult mai aproape de tine. Nu în ultimul rând vei susţine şi industria locală românească a ciclismului care a început să se mişte destul de bine.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Si la Bushido rezistenta la coborare scade pana la o panta de -5%. Il am de un an asa ca e testat. I-as da nota 8/10 la pentru raport pret/calitate.Un minus pentru pedalarea la peste 10-12%, daca imi pun greutatea normala (72kg) merge in suturi, solutia gasita a fost sa pun greutatea la 60 kg si totul merge lin. Datele despre putere etc raman aceleasi.

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma