Deşi s-a cam topit zăpada şi suntem trecuţi de jumătatea iernii, sezonul rece nu dă semen că are de gând să se încheie mai ales dacă ţinem cont că în ultimii ani iarna s-a decalat cu 2-3 luni. Însă absenţa zăpezii este o veste bună pentru cei care doresc să-şi continue antrenamentele de iarnă în special pe şosea.
Există pe piaţă destul de multe opţiuni pentru încălţăminte de iarnă pentru ciclism însă Mavic este printre principalii jucători în acest domeniu. Recent francezii de la Mavic au prezentat noile modele de pantofi de iarnă pentru şosea Ksyrium Pro Thermo şi pentru off-road Crossmax SL Pro Thermo. Pantofii sunt identici din punct de vedere al construcţiei şi închiderii principala deosebire fiind talpa. Ksyrium dispune de talpă cu trei găuri pentru plăcuţe de şosea în timp ce Crossmax are talpă cu găuri pentru plăcuţe mtb. O altă mică deosebire este de culoare. În timp ce Ksyrium de şosea au detalii portocalii, Crossmax pentru offroad au detalii galbene.
Ambii pantofi sunt anunţaţi a fi produse de top care oferă ciclistului condiţii optime de pedalat indiferent de condiţiile meteo. Materialele folosite, precum membrana Goretex®, te asigură că nimic, în afară de piciorul tău, nu intră în interior. Asta înseamnă nici frigul, nici vântul şi nici ploaia, lapoviţa sau zăpada.
Ascuns sub acest strat exterior găsim restul tehnologiei pe care Mavic l-a folosit la fabricaţia acestor pantofi. Vorbim despre talpa din materiale compozite, pentru un transfer optim de putere, branţul Ergo Fit 3D+ Ortholite® şi sistemul de închidere Ergo Dial. Producătorul ne asigură că acest sistem oferă o închidere precisă chiar şi atunci când nu îţi mai simţi degetele de frig. Nu în ultimul rând, după ce ai terminat tura de antrenament pe şosea sau poteca de pe munte materialul exterior al pantofilor se spală rapid şi uşor.
Membrana Goretex® dispune de protecţia de care am vorbit mai sus însă în plus oferă şi confortul eliminării umezelii din interior. Aşadar dacă cumva vremea se încălzeşte transpiraţia nu va zăbovi prea mult în jurul piciorului aceasta fiind eliminată. Tot la capitolul protecţie pantofii dispun de manşeta din neopren ce se mulează în jurul gleznei. Aceasta, fiind elastică, asigură o închidere perfectă a pantofului în jurul gleznei. Cu alte cuvinte apa, vântul sau frigul nu vor putea intra pe deasupra.
Sistemul de închidere Ergo Dial este protejat de o acoperitoare inspirată din sporturile nordice. Această acoperitoare se închide cu ajutorul unui fermoar la rândul său rezistent la apa. Protecţie suplimentară pentru picior, dar şi pentru pantof, vine din partea vârfului din cauciuc.
Talpa din material compozit este fabricată din fibră de sticlă şi nailon pentru a oferi atât un bun transfer al energiei de la picior la pedala cât şi rigiditatea necesara unui randament crescut, dar şi un preţ mai mic decât în cazul utilizării carbonului.
Talpa este foarte puţin înaltă, doar 7,5 mm, aflându-se astfel cât mai aproape de pedală pentru transfer optim de energie. Plăcuţele pentru fixarea în pedale dispun de un reglaj de 5 mm faţă-spate. La varianta offroad talpa dispune de profil Contagrip® ce oferă aderenţă sporită în cazul în care este nevoie să împingi bicicleta pe teren alunecos.
Branţul este de asemenea gândit să ofere confortul perfect în timpul turelor de bicicletă pe vreme mai puţin confortabila. Ergo Fit 3D Otholite® este un branţ ergonomic de oferă amortizare deosebită şi susţinere a arcului labei piciorului.
Ambii pantofi, Mavic Crossmax şi Mavic Ksyrium, au acelaşi preţ anunţat de 899,90 lei.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…