750 de lumeni, performanța atinsă de Fenix BT20

Un producător cu state vechi în ale lanternelor militare, dar un nou-venit în ceea ce privește bicicletele si farurile, Fenix abordează în forță această piață din urmă. Modelul cu care speră ei să spargă gheața este BT20, iar in cele ce urmează zicem de ce.

Producătorul s-a gândit că BT20 trebuie să lumineze atât eficient, cât și în siguranță pentru participanții la trafic care ies în calea biciclistului ce folosește farul. De aceea, unghiul la care este recomandată instalarea pe ghidon a dispozitivului proiectează lumina pe roata de față, dar și pe o suprafață generoasă în fața acesteia, mulțumită unor reflectoare.

Pe urmă, farul poate fi alimentat de două tipuri de baterii, fie două bucăți din modelul 18650 sau 4 din modelul CR123A, în varianta standard. Acestea nu sunt incluse în prețul de achiziționare, dar opțiunea a fost motivată de cei de la Fenix cu faptul că oferă clientului flexibilitate în alegerea modelului și cu faptul că tipul 18650 este răspândit printre utilizatorii de lanterne, fiind reîncărcabil.

Durata unei baterii complet încărcate variază în funcție de intensitatea luminii. Astfel, de puterea maximă, de 750 de lumeni, te vei putea bucura două ore, de cea de 450 de lumeni, 4 ore, de cea de 300 de lumeni 6 ore și jumătate, iar de cea de 100 de lumeni 21 de ore. În modul intermitent, farul generează 350 de lumeni. Rapoartele prezentate anterior sunt destul de eficiente din punct de vedere al costului și al puterii, căci prețul lui Fenix BT20 este de circa 100$, iar niște baterii reîncărcabile compatibile cu acesta, maximum 40$.

Printre alte caracterstici ale modelului din acest articol amintim carcasa impermeabilă, butonul de pornire/oprire care emite o culoare roșie intermitentă când nivelul bateriei este sub 50% și una roșie continuă când ajunge sub 20% și circuitele proiectate pentru a evita supraîncălzirea. Pe lângă farul propriu-zis mai poți găsi inclus în preț un suport pentru montarea pe ghidon, unul pentru montarea pe cască, unitatea care conține bateriile, precum și un cablu mai lung pentru a o lega de far. Greutatea sistemlui Fenix BT20 este de 115 grame fără baterie.

Via Fenix

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Cei de la Fenix fac produse bune.Eu am o lanterna Led care functioneaza de cativa ani buni, si am tot tras de ea.Partea nasoala e cu preturile produselor, destul de ridicate pentru buzunarul romanului.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma