Ca si realizare, acestea cunosc mai multe tipuri : pe coroane (sistemele clasice) sau pe rulmenti ceramici (sistemele noi).
Cuvetele sunt o componenta esentiala in manevrarea bicicletei, de functionarea lor corecta, depinzand usurinta in controlare a ghidonului. Cuvetele clasice, pe coroane, capata joc in timp daca nu sunt montate corespunzator sau daca sunt exploatate in conditii de sport extrem.
Astfel, acest joc, poate duce in timp la deteriorarea totala a cuvetelor si poate pune in pericol viata biciclistului. De aceea este indicat ca jocul in cuvete sa fie verificat in mod regulat : se actioneaza frana de fata, iar apoi se impinge bicicleta catre in fata. Pentru siguranta, miscarea completa este fata-spate. Orice miscare mai bizara sau orice cloncanit poate fi un semn ca ceva este in neregula cu aceste cuvete, iar un service de specialitate trebuie consultat cat mai rapid.
Cuvetele pe rulmenti nu pun prea multe probleme, acestea fiind mult mai avansate tehnologic si avand o durata mai mare de viata.
Distigem mai multe tipuri de cuvete, categorisite in functie de sportul practicat sau de bicicleta pe care sunt montate. Exista cuvete pentru mountainbike-uri, citybike-uri, cursiere sau bmx-uri, toate diferite ca dimensiuni, dar nu ca si constructie.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
.... Pai continuarea???? Am citit asta ca sa aflu continuarea, nu sa se termine articolul!!!!! Publicati continuarea ca ma supar rau!!!!
Am o problema.Am cuvete 1.1/8 Neco si nu vin pe cadru.Cuvetele originale de pe cadru sunt cu 2 mm mai mici,insa sunt uzate.Ce cuvete pot folosi ?