Ca si realizare, acestea cunosc mai multe tipuri : pe coroane (sistemele clasice) sau pe rulmenti ceramici (sistemele noi).
Cuvetele sunt o componenta esentiala in manevrarea bicicletei, de functionarea lor corecta, depinzand usurinta in controlare a ghidonului. Cuvetele clasice, pe coroane, capata joc in timp daca nu sunt montate corespunzator sau daca sunt exploatate in conditii de sport extrem.
Astfel, acest joc, poate duce in timp la deteriorarea totala a cuvetelor si poate pune in pericol viata biciclistului. De aceea este indicat ca jocul in cuvete sa fie verificat in mod regulat : se actioneaza frana de fata, iar apoi se impinge bicicleta catre in fata. Pentru siguranta, miscarea completa este fata-spate. Orice miscare mai bizara sau orice cloncanit poate fi un semn ca ceva este in neregula cu aceste cuvete, iar un service de specialitate trebuie consultat cat mai rapid.
Cuvetele pe rulmenti nu pun prea multe probleme, acestea fiind mult mai avansate tehnologic si avand o durata mai mare de viata.
Distigem mai multe tipuri de cuvete, categorisite in functie de sportul practicat sau de bicicleta pe care sunt montate. Exista cuvete pentru mountainbike-uri, citybike-uri, cursiere sau bmx-uri, toate diferite ca dimensiuni, dar nu ca si constructie.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
.... Pai continuarea???? Am citit asta ca sa aflu continuarea, nu sa se termine articolul!!!!! Publicati continuarea ca ma supar rau!!!!
Am o problema.Am cuvete 1.1/8 Neco si nu vin pe cadru.Cuvetele originale de pe cadru sunt cu 2 mm mai mici,insa sunt uzate.Ce cuvete pot folosi ?