Categorii: Lexicon

Camasa cablu de frana / schimbator


Distingem doua tipuri de camasi (brake cable housing), ce se folosesc pentru biciclete : camasi pentru cablul de frana si camasi pentru cablul schimbatorului de foi/de pinioane.

Ca si constructie, acestea sunt realizate in mare parte la fel. Materialul folosit este teflonul pentru extrior, un strat de aluminiu foarte subtire spiralat pentru mijloc si un alt strat foarte subtire de plastic sau teflon pentru interior. La introducerea cablului de frana, respectiv schimbator prin camasa, acesta trebuie lubrifiat cu vaselina, in cazul in care nu este deja lubrifiat din fabrica. Acest procedeu ajuta foarte mult la functionarea mai lina a cablului prin interiorul camasii. Astfel, actionarea franei sau a schimbatoarelor devine mult mai usor de realizat iar functionarea este realizata corect.

Noile tipuri de camasi, desi inca foarte rare ca prezenta pe piata, sunt realizate din aluminiu, iar pe interior se foloseste un teflon combinat cu fibra de sticla, pentru minimizarea frecarii. Acestea sunt cu 40% mai usoare decat camasile clasice, nu ruginesc si ajuta la schimbarea vitezelor mult mai precis.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma