Distingem doua tipuri de camasi (brake cable housing), ce se folosesc pentru biciclete : camasi pentru cablul de frana si camasi pentru cablul schimbatorului de foi/de pinioane.
Ca si constructie, acestea sunt realizate in mare parte la fel. Materialul folosit este teflonul pentru extrior, un strat de aluminiu foarte subtire spiralat pentru mijloc si un alt strat foarte subtire de plastic sau teflon pentru interior. La introducerea cablului de frana, respectiv schimbator prin camasa, acesta trebuie lubrifiat cu vaselina, in cazul in care nu este deja lubrifiat din fabrica. Acest procedeu ajuta foarte mult la functionarea mai lina a cablului prin interiorul camasii. Astfel, actionarea franei sau a schimbatoarelor devine mult mai usor de realizat iar functionarea este realizata corect.
Noile tipuri de camasi, desi inca foarte rare ca prezenta pe piata, sunt realizate din aluminiu, iar pe interior se foloseste un teflon combinat cu fibra de sticla, pentru minimizarea frecarii. Acestea sunt cu 40% mai usoare decat camasile clasice, nu ruginesc si ajuta la schimbarea vitezelor mult mai precis.
Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…
Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…
În lumea ochelarilor sport de top cu greu ai putea găsi ceva mai premium decât RUDY Project Kelion, niște ochelari…