Distingem doua tipuri de camasi (brake cable housing), ce se folosesc pentru biciclete : camasi pentru cablul de frana si camasi pentru cablul schimbatorului de foi/de pinioane.
Ca si constructie, acestea sunt realizate in mare parte la fel. Materialul folosit este teflonul pentru extrior, un strat de aluminiu foarte subtire spiralat pentru mijloc si un alt strat foarte subtire de plastic sau teflon pentru interior. La introducerea cablului de frana, respectiv schimbator prin camasa, acesta trebuie lubrifiat cu vaselina, in cazul in care nu este deja lubrifiat din fabrica. Acest procedeu ajuta foarte mult la functionarea mai lina a cablului prin interiorul camasii. Astfel, actionarea franei sau a schimbatoarelor devine mult mai usor de realizat iar functionarea este realizata corect.
Noile tipuri de camasi, desi inca foarte rare ca prezenta pe piata, sunt realizate din aluminiu, iar pe interior se foloseste un teflon combinat cu fibra de sticla, pentru minimizarea frecarii. Acestea sunt cu 40% mai usoare decat camasile clasice, nu ruginesc si ajuta la schimbarea vitezelor mult mai precis.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…