Categorii: Lexicon

Camasa cablu de frana / schimbator


Distingem doua tipuri de camasi (brake cable housing), ce se folosesc pentru biciclete : camasi pentru cablul de frana si camasi pentru cablul schimbatorului de foi/de pinioane.

Ca si constructie, acestea sunt realizate in mare parte la fel. Materialul folosit este teflonul pentru extrior, un strat de aluminiu foarte subtire spiralat pentru mijloc si un alt strat foarte subtire de plastic sau teflon pentru interior. La introducerea cablului de frana, respectiv schimbator prin camasa, acesta trebuie lubrifiat cu vaselina, in cazul in care nu este deja lubrifiat din fabrica. Acest procedeu ajuta foarte mult la functionarea mai lina a cablului prin interiorul camasii. Astfel, actionarea franei sau a schimbatoarelor devine mult mai usor de realizat iar functionarea este realizata corect.

Noile tipuri de camasi, desi inca foarte rare ca prezenta pe piata, sunt realizate din aluminiu, iar pe interior se foloseste un teflon combinat cu fibra de sticla, pentru minimizarea frecarii. Acestea sunt cu 40% mai usoare decat camasile clasice, nu ruginesc si ajuta la schimbarea vitezelor mult mai precis.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma