Categorii: Editorial

Femke, dopajul mecanic și păsările exotice

Zilele trecute v-am dat știrea potrivit căreia o ciclistă belgiană pe nume Femke Van den Driessche ar fi acuzată de dopaj mecanic la ediția de anul acesta a campionatului mondial de ciclocross. Președintele UCI, Brian Cookson, a confirmat la o zi după eveniment că ulterior inspecției tehnice s-a găsit un motor în interiorul cadrului bicicletei pe care a concurat Femke. Sportiva împreună cu echipa ei riscă o amendă usturătoare a cărei cuantum nu a fost fixat încă, în media au apărut și voci care ziceau că sportiva ar risca excluderea definitivă din cursele UCI. Dacă vă așteptați ca povestea să se fi terminat în mare aici, nici că vă puteați înșela mai tare…

După cursă, atât ciclista, cât și tatăl acesteia au susținut vehement că bicicleta nu este a ei și că ar aparține unui prieten, pe nume Nico Van Muylder. Iată că acest Nico a apărut brusc în peisaj confirmând spusele lui Femke. Nico a declarat pe scurt că tot ceea ce poate el să zică este că bicicleta e a lui, acesta ar fi cumpărat bicicleta de la Femke cu un an în urmă.
La recunoașterea traseului înainte cursei, Nico s-ar fi alăturat fraților lui Femke și tătălui acesteia. Undeva în acest interval, Nico a sprijinit bicicleta de camionul echipei lui Femke lăsând-o nesupreavgheată. Mecanicii lui Femke au observat bicicleta și se presupune că au luat-o de acolo crezând că aparține lui Femke, bicicleta fiind identică cu cea pe care concurează Femke. Ulterior mecanicii au spălat-o și au pregătit-o pentru competiție. Acest lucru ar explica cum a ajuns bicicleta să fie utilizată de Femke la campionatul mondial. Un pic trasă de păr?!

Wasn’t me!

Și acum cireașa de pe tort, care în povestea de față, e anturajul lui Femke. Fratele acesteia, care nu are nicio legătură cu cazul de față e suspendat pentru dopaj. Tatăl acestia și unul dintre frații lui Femke sunt anchetați pentru săvârșirea unei infracțiuni. Și dacă vă așteptați ca infracțiunea să aibă vreo legătură cu sportul, păi da, vă înșelați din nou.

Să o primim în povestea noastră și pe Patricia Inghelbrecht, proprietara unui magazin din orașul Varsenare. Aceasta citea ziarul într-una dintre diminețile trecute când pe o pagină a acestuia în care se relata pe larg de dopajul mecanic de la campionatul mondial de ciclocros, Patricia îi recunoaște în poza pe tatăl lui Femke și pe fratele acesteia.

În urmă cu aproape un an, pe data de 25 februarie 2015, tatăl lui Femke și fratele Niels au intrat în magazinul lui Patricia. Aceasta deține un magazin specializat în vânzarea animalelor, printre care și a animalelor exotice. Datorită neatenției și a încrederii lui Patricia, proprietara, tatăl lui Femke și Niels au reușit să sustragă doi papagali foarte scumpi din magazinul Patriciei. Aceștia au luat papagalii și i-au ascuns cumva în buzunare, păsările fiind deosebit de tăcute în tot acest interval. Patricia a afirmat că probabil păsările au fost induse în eroare de lipsa luminii din buzunarele bărbaților, crezând că e noapte și de aceea nu au făcut gălăgie…ce familie minunată!

Dude, I smell trouble!

Revenind la dopajul mecanic descoperit la bicicleta lui Femke, Patricia e convinsă ca aceasta știa perfect ce face, contrar afirmațiilor ulterioare ale lui Femke. Ce să mai credem?
Să vedem, avem așa: un motor montat în bicicletă în așa fel încât să nu se observe din exterior, o poveste trasă de păr potrivit căreia bicicleta a ajuns din greșeală la Femke, iar mecanicii obișnuiți să lucreze cu bicicleta ei nu au desfăcut-o cu o zi înaintea campionatului mondial pentru verificările obișnuite (să nu menționăm de greutatea în plus), la care se mai adaugă anturajul lui Femke, unul dintre frați suspendați pentru dopaj, tatăl și alt frate acuzați de furtul unor păsări exotice dintr-un pet store.

Cine știe, poate cei doi doreau să monteze un motoraș în papagal și să-l folosească pe post de prototip, al doilea exemplar fiind păstrat stock pentru conformitate cu regulamentul în caz că cineva ar sesiza o cadență prea ridicată la aripile prototipului.

Robert Dobai
redactor FreeRider.ro

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

4 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

7 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma