Dan Ștefan este deținătorul unui KTM Chicago, un hardtail cu o greutate de doar 11.2 kg. Cum sunt multe de povestit, îi dăm cuvântul:
In urma cu ceva ani am avut un Bianchi MTB fara suspensii. Foarte buna, foarte usoara. Au urmat cativa ani de pauza, dar nu se mai putea, trebuia sa ma urc din nou pe bicicleta. Asa, dupa multe cautari si incadrari in buget, am reusit sa cumpar la mana a doua acest KTM in 2011. Cerintele mele au fost sa fie solida, fiabila si foarte usoara, avand in vedere ca planurile mele insemnau (si deja au fost realizate in mare parte) sa bat dealurile si muntii in toate directiile, pe ea sau cu ea in spate.
Eu lansasem cererea si la un moment dat am primit raspunsul ca respectiva persoana are in stoc aceasta bicicleta, adusa din Austria. Este un KTM foarte modificat (presupun ca e cadrul Chicago). In primul rand ce ma bucura mult e greutatea ei: 11,2 kg. Brand-urile din care e compusa sunt Shimano, Ritchey, Rock Shox.
Echiparea este full Deore XT (schimbatoare, butuci, frane, pinioane, foi, manete). Furca este un Rock Shox SID Dual Air, foarte buna, usoara si cu service-ul facut in momentul cumpararii. Restul componentelor sun Ritchey, care si acestea sunt usoare si rezistente. Singurul minus, dar nu foarte important, ar fi faptul ca franele nu sunt pe disc.
Dar isi fac treaba foarte bine, XT-urile fiind cu bratele sabotilor ce basculeaza perfect pe janta. Prima frana serioasa dupa achizitionarea bicicletei a fost una de test care m-a facut sa-mi treaca toate transpiratiile instant … 2 metri pe roata din fata, aproape sa ma arunce de pe ea. Un caz amuzant a fost ca in momentul in care tatal meu a plecat la plimbare cu ea si cativa caini s-au luat de el, a pus frana instinctiv si la fel, a mers pe roata din fata cat pe ce sa-l arunce peste ghidon, de s-a speriat si el si cainii.
Pana in prezent sunt foarte multumit de ea, probleme nu am avut deloc cu ea, doar mici reglaje. Parcurg cu ea in fiecare an cel putin 1300 km din care majoritatea in afara soselelor, atat cat imi permite timpul, uneori o folosesc si in interes de lucru, imi fac treaba la clienti fara sa mai merg cu masina.
Cam atat despre KTM-ul meu, ar fi multe de spus dar nu e timp si spatiu. De altfel toti avem povestiri frumoase cu bicicletele noastre.
Așteptăm în continuare fotografiile voastre, cu câteva cuvinte despre bicicleta pe care o dețineți, pe echipa @ freerider.ro. Nu uitați că este foarte important ca bicicleta să fie bine încadrată în fotografie (nu tăiată sau ciopârțită).
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
foarte frumoasa, imi place mult. de fapt, si eu sunt fan ktm, urmatoarea mea bicicleta vreau sa fie un ktm 29er. la cat mai multe ture in jurul orasului din poza (si eu tot pe acolo ma dau) si la competitii!
Salut, franele sunt XT paralelogram, iar greutatea a fost cantarita atunci cand am cumparat-o. Ce am mai schimbat la ea este identic cu ce era pus pe ea: camere de schwalbe de 95 grame, anvelope Continental Explorer 620 grame ... Cine a facut-o prima data sigur a folosit-o la competitii, prea s-a mers numai pe piese foarte bune si usoare. Oricum modelele de piese au ceva ani de fabricatie dar merg perfect, iar furca este o minunatie, cred ca are cel putin 5 ani, dar a fost intretinuta foarte bine si merge mult mai bine chiar si decat unele noi cu pretentii medii. La una din competitii chiar auzisem printre concurentii unei echipe discutand despre ea cand au vazut-o.
11.2 cantarita sau de pe site?
Imi place ca e retro si usoara. Iti recomand daca vrei si mai multa putere de franare XTR sau XT paralelogram, sunt si mai puternice.