Tur al judetului Brasov

Dupa atata asteptare si planificare am reusit sa plecam in micuta noastra excursie prin judetul
Brasov, mai exact prin tara Fagarasului. Planuisem sa fie doar de 2 zile si sa strabatem 80+90 de km, dar pana la urma am plecat cu o zi mai devreme in ciuda prognozelor meteo nu prea bune si am facut 230 de km in total.

Plini de entuziasm s-au aliniat in fata blocului la plecare: Cata 1 , Adi 1, Adi 2, Cata 2, Sica si eu.

Ziua 1 : Brasov-Cristian-Rasnov-Zarnesti-Poiana Marului-Sinca Noua-Sinca Veche-Ohaba-Sercaita-Bucium-Poiana Narciselor-Mandra (82 km) .

Prima zi a fost cea mai placuta cred, eram odihniti , conditiile meteo au fost excelente si traseul minunat.
Pana in Zarnesti am urcat foarte putin, traficul a fost ok , am mancat putin la iesirea din Zarnesti si am gonit la
vale spre Poiana Marului. O zona minunata cu case imprastiate pe toate dealurile, pacat ca am trecut prea in viteza prin toata valea. Am trecut prin Sinca Noua, iar in Sinca Veche in centru, am facut stanga spre grote.

Nu stiam la ce sa ne asteptam, dar eu cel putin am ramas placut impresionat: un deal amarat ascundea o grota foarte interesanta , o manastire in varf si potecute foarte bine ingrijite. Ne-am mai oprit la Ohaba la un butic nenorocit unde am mancat putin si ne-am tras sufletul. Am continuat drumul prin Sercaita si Bucium unde am parasit in sfarsit soseaua si am intrat pe un forestier care ducea in Toderita dar de la care ne-am abatut ca sa intram in Poiana Narciselor.

In poiana nici urma de narcise, pustiu, arid si aiurea, asa ca ne-am hotarat sa nu ne mai
intoarcem spre Toderita si sa incercam sa traversam tot pasunatul de-a dreptul ca sa ajungem in Mandra. Mare greseala am facut, ne-au atacat cainii de la stana si am urcat ditamai dealul fara a avea un drum dupa care sa ne ghidam. Dar intr-un final am ajuns la Mandra, am mancat si am cazut morti de somn si oboseala.

Ziua 2: Mandra-Fagaras-Cetatea Fagarasului-Hurez-Sasciori-Recea-Dejani-retur (70km).

A doua zi a venit si Bogdan de la Timisoara si putin mai odihniti am plecat spre Fagaras. Aici am vizitat cetatea Fagarasului si macelaria (pt 2 caserole de mici). Pana sub munte unde am facut camparea a fost destul de greu pentru ca vantul batea din fata, dar odata ajunsi la fata locului ne-am destins in plina natura. O partea au ramas jos iar eu, Cata 1 si Sica am urcat pana la cabana de sus, unde ne-am facut poze prin zapada.

Coborarea a fost dementiala si obositoare, aveam impresia ca o sa rupem bicicletele in doua de la atatia bolovani si hartoape, dar ne-a recompensat toata urcarea. Din nou , seara am dormit tot in Mandra, mai obositi ca in ziua precedenta.

Ziua 3: Mandra-Toderita-Bucium-Sercaita-Ohaba-Sinca Veche-Persani-Vladeni-Dumbravita-Satu Nou-Halchiu-Stupini-Brasov (74km) .

Dimineta, Adi 2 ne-a parasit, a plecat cu trenul, iar restu am plecat agale spre casa bucurosi ca e o zi frumoasa si insorita. Bad luck, nu a fost o zi frumoasa, vantul nu ne-a iertat deloc si 95% din calatorie a batut doar din fata; oribil desi drumul a fost unul usor, vantul ne-a stricat toate socotelile. Dupa 20 de km de la plecare eram in Persani, am mancat un pranz copios la restaurant, iar Cata 1, Cata 2 si Bogdan au luat personalul spre Brasov.

De aici doar eu, Sica si Adi 1 am continuat obositoarea lupta cu vantul pe DN1 pana la Vladeni, si pe forestire si drumuri de tara pana in Dumbravita , Satu Nou si Halchiu. Am mai facut o mica pauza pe malul unui lac de la Dumbravita si una la intrarea pe drumul national care duce la Sighisoara. Doar in ultimi 10 km pana acasa vantul ne-a crutat putin , batand din lateral. Cu mari dureri de fund am ajuns intr-un final si acaaasaaa .