Acum citesti
Sprint GTS HDB 29er (2019)

Fără doar și poate, segmentul entry-level a fost dominat și în 2019 de către producătorii est europeni, căci raportul dintre echipare și preț oferit de aceștia pentru produsele lor pare imposibil de bătut de către alți producători consacrați. Ceea ce nu este neapărat un lucru rău, căci în acest segment de preț pretențiile sunt mai mici, iar bugetele reduse, și cum piața din România vânează în general acest gen de biciclete, este bine de știut că există alternative. Am cerut pentru test un Sprint GTS HDB cu roți de 29 de inch, tocmai din acest motiv, dorind să vedem cum se compară cu restul concurenței. Totodată, am vrut să văd dacă existe suficiente motive pentru a cumpăra un GTS și nu un Apolon, bicicleta entry-level care mi-a plăcut cel mai mult în 2019.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100 mm și brațe de 28mm
  • preț de achiziție: 1.899 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru trasee recreaționale
  • poziție: comodă, dar ușor aplecată pe față
  • geometrie: pentru teren plat

Cadru/Pe traseu

Cadrul lui GTS nu mizează pe cabluri interne sau pe alte tehnologii de ultimă în oră, oferind un headtube drept, prindere pentru roata de spate cu ax de 9mm sau chiar o prindere după stadardul IS pentru frâna de spate (vine cu adaptor pentru PostMount). Cei de la Sprint au optat pentru un artificiu de design pentru a duce o linie aproape dreaptă de la head tube până la urechile cadrului, completând cu o mică țeavă din aluminiu în dreptul seat tube-ului pentru o mai bună rigiditate în acea zonă. Țeava superioară a cadrului, deși nu se vede din fotografii, este foarte subțire, însă finisajele și culorile nu prea lasă loc de comentarii. Aș putea spune că aspectul este sportiv însă fără să definească adevăratele gene ale acestei biciclete.

Căci dacă ne urcăm pe ea sau analizăm geometria, vom decoperi o bicicletă 29 axată pe limbări lejere, pentru forestiere sau drumuri de pădure, care are un carcter fâșneț atâta timp cât te afli pe drum drept, dar care nu te avantajează pe coborârile abrupte dat fiind unghiul headtube-ului amplasat la 71 de grade. Chainstay-ul cu o lungime de 450mm o face stabilă pe traseu, iar roata de față nu se ridică nici pe porțiunile mai abrupte, însă după cum spuneam, geometria nu este adaptată traseelor ceva mai dificile. Odată scoasă din zona de confort, confortul tău va fi cel care va avea de suferit.

Echipare

Spre exemplu, la nivel de transmisie avem 3 foi cu 8 pinioane, dar care oferă un raport greoi pentru porțiunile dificile de urcare. Trebuie să ai picior ca să te menții cu o viteză acceptabilă pe urcare sau altfel spus, dacă n-ai picior, nu vei putea urca. Asta deoarece raportul oferit dintre foaia mică și pinionul mare este destul de greoi pentru majoritatea începătorilor. Pe de altă parte, în acest segment de preț, nu prea ai cum să găsești altceva, componentele acestea fiind standard la mai toți producătorii: angrenaj Shimano Non Series, schimbător de pinioane Altus, schimbător de foi Tourney și manete de schimbător din aceeași gamă Altus.

Tot la nivel de confort pot aminti și furca Suntour XCE, cu brațe de 28mm și o cursă de 80mm (declarată, deși pare de 100mm). După cum deja probabil știi din review-urile de anul acesta, XCE este noul entry-level al celor de la Suntour, iar funcționalitatea este la limita rezonabilului, ceea ce se traduce printr-o greutate mare și o prestație care lasă de dorit în off-road. Pentru drumurile drepte sau cu puține denivelări, aceasta va fi absolut rezonabilă.

La nivel de frâne, pe GTS tronează noile Shimano MT-200, cu o modulație redusă, dar cu o putere bună de frânare. Ce nu este atât de bun, cel puțin pentru persoanele de peste 70 de kg, este discul mic de față, care măsoară în diametru doar 160mm. Ia în considerare un upgrade al acestuia dacă mergi mai des la munte sau dacă ai peste 70 de kg.

Roțile au făcut față cu brio pe traseul pietros pe care am dus această anvelopă, chiar dacă au încasat câțiva bolovani săriți de pe traseu. Anvelopele Kenda în schimb nu sunt concepute pentru un off-road dificil, căci nu doar că sunt subțiri, însă materialul din care sunt realizate este destul de dur, iar dacă le umfli la presiunea recomandată, bicicleta o să țopăie peste obstacole. Dacă vrei să reduci presiunea riști să faci o pană, prin urmare va trebui să te conformezi la ceea ce ți se oferă. Viteza lor de rulare este bună.

Ca elemente de confort, șaua este de asemenea la limita rezonabilului, fiind construită din plastic, iar manșoanele foarte subțiri sunt destul de dure.

Video

Concluzie/Cui i se adresează

Dacă vrei o bicicletă pentru drumuri forestiere care se află în preajma orașului tău și ieși doar ocazional la o pedală, atunci GTS-ul este absolut în regulă. Nu costă mult, iar componentele sunt durabile exploatate în mod corespunzător. Dacă faci ieșiri la munte, atunci e clar că îți trebuie o bicicletă cu o geometrie un pic schimbată și cu o echipare mai bună, atât la nivel de transmisie (mai multe rapoarte) cât și la nivel de furcă. În acest sens, nu pot decât să vă recomand cu căldură Sprint Apolon HDB, una dintre cele mai bine echipate biciclete de anul acesta pentru prețul cerut. Mai ales că în unele magazine au apărut primele reduceri.

Date relevante

Greutate totală: 14.36 kg fără pedale
Greutate cadru: 2.075 grame
Greutate roți*: 5.200 grame
Greutate furcă: 2.820 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Lungime pipă: 80mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 920 grame + 265 grame
Rigiditate headtube: 96 Nm/grad
STW**: 46.2

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Galerie foto

Vezi Comentarii (3)
  • Nu am în înțeles partea cu „”una dintre cele mai bine echipate la prețul acesta”??? La prețul ăsta găsești 10 biciclete mai bine echipate! Spre exemplu nu se compară cu un Cross Fusion, care la 1899 are furca XCM, 3×9 și Acera și Alivio! Dacă e un articol-reclama precizați lucrul ăsta, altfel putem doar presupune că doriți doar să dezinformați lumea.

    • Tocmai de aceea am spus una dintre si nu cea mai. Este o bicicleta entry-level care ofera optiuni limitate dupa cum reiese din articol (asta daca l-ati citit, desigur). Recomandarea de final este pentru Sprint Apolon HDB in orice caz (de aceea ma intrebam daca ati citit articolul).

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen + twenty =