Acum citesti
Brake Force One (2013)

Ideea acestei frâne aparține unui student, care cu ajutorul fondurilor primite de la mai mulți investitori, a reușit să pună proiectul pe picioare. Ani de zile a durat dezvoltarea noului sistem de frânare, care punctează prin greutatea mică, puterea mare de frânare și maneta de frână gândită pentru acționarea cu un singur deget. În ce măsură poate fi Brake Force One un competitor de luat în serios pentru brand-urile renumite de frâne, vom lămuri în acest articol.

Poți achiziționa noul sistem de frânare în nu mai puțin de 33 de versiuni. Asta presupune, alcătuirea sistemului după bunul plac, în numeroase culori pentru manetă, etrier, conductă dar și cu discuri de 160, 180 sau 203 mm. Am avut la dispoziție versiunea cu disc de 180 de mm, aceasta fiind probabil și cea mai vândută din gamă.

Brake Force One necesită în primul rând, obișnuință. Din momentul în care te urci pe bicicletă, ești avertizat să testezi mai întâi frânele progresiv, astfel încât să nu te trezești aruncat peste ghidon. Ce-i drept, avertismentul nu este fără fond, deoarece frânele sunt foarte potente. Pentru că maneta este gândită pentru acționarea cu un singur deget, puterea pe care o transmite către plăcuțele de frână, este mare. Modulația este de asemenea foarte bună, practic o ușoară acționare a manetei reducând semnificativ din viteza de deplasare. Nu mi-a plăcut deloc lever feel-ul, deoarece acționarea se face greoi. Un sistem precum Servo Wave de la Shimano, ar fi fost de preferat.

Degetul în schimb, se mulează perfect pe forma manetei, iar dacă vrei s-o poziționezi mai aproape de ghidon, o poți face foarte simplu cu ajutorul unei rotițe montate pe levier. Zona unde degetul ia contact cu levierul, este cauciucată. Practic, aceste manete oferă cea mai bună aderență pentru deget, dintre toate frânele cu care am mers până acum.

Etrierul cu două pistoane este realizat din aluminiu. Cu toate că nu cântărește mult, în ziua de astăzi putem întâlni etriere mai mici, în interiorul cărora lucrează chiar 4 pistoane. În orice caz, reprizele de frânare rămân la cote înalte, chiar și după coborâri mai lungi, iar fading-ul este aproape inexistent.

Cu o greutate de 205 grame, fără disc, frânele se numără printre cele mai ușoare și mai performante de pe piață. Cu toate acestea, prețul de 390 de euro/bucată este foarte mare, iar rafinamentul și calitatea unor materiale (precum cele ale manetei de frână), ar fi putut fi mai bune. La acest preț, rămân un produs exotic pentru foarte mulți utilizatori.

Vezi Comentarii (4)
  • „preț foarte mare ”
    Pai comparat cu ce? Magura MT8, Saint si XX sunt tot p-acolo ca gama de pret, deci si performantele trebuie comparate cu aceeasi clasa de frane.
    Ar trebui mentionat pentru ce disciplina sunt gandite franele.

  • Pai pe CRC vad ca modelul respectiv e trecut drept „clearance”, dar RRP e 300 euro. Pe bike24 un XX WC are RRP 360 euro / bucata, MT8 are 370/bucata iar Saint are intr-adevar 300 / set, insa fara discuri.
    Ar trebui vazut cu ce pret se va vinde pe bune in magazin si de asemenea ar trebui tinut cont de faptul ca, fiind o firma mai mica, pretul de design/productie/marketing per unitate va fi mai mare – nu au cum sa concureze cu firme care joaca in domeniu de 10-20 de ani si care ruleaza zeci sau sute de mii de unitati pe sezon.

  • wow…cand am vazut pretul…mi-am tras doua perechi de palme…am mai citit odata…tot nu mi-a venit sa cred..la naiba, m-am spalat cu apa rece…si in momentu asta mi-e cam frig….de abia tastez….si ma minunez….cum naiba poate o piesa sa coste cat o bicicleta bunicica, caliper fara disc =))))))) life is a biiiitch !. cuuum frate?! toata bicla e 20.000?.. dai faliment :))

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 − nine =