Acum citesti
Revizia furcii RST Titan 15 (2012)

RST Titan 15 este o furcă pe care te poți bizui. Performanțele ei sunt mai mult decât mulțumitoare pentru prețul la care este oferită, așa că s-ar putea ca mulți dintre voi s-o achiziționeze. Iată ce va trebui să faci ca s-o menții tot timpul în formă.

FreeRider.ro nu-și asumă nicio responsabilitate pentru eventualele daune care pot apărea în momentul dezasamblării furcilor. Persoanele fără experiență sunt avizate să trimită furcile către service, pentru o revizie. De asemenea, este foarte bine de știut că prinderea deficiatră a brațelor sau a unor componente, poate duce la dezasamblarea furcii în mers și poate produce accidente foarte grave sau chiar moartea celui care o folosește.

Ai nevoie de: ulei 5W, vaselină, șurubelniță în stea, imbus de 2, 4 și de 8 mm, tubulară de 22 mm, patent cu pini.

Pasul 1: Foarte important: Scoate aerul din camera de aer cu ajutorul vârfului unei șurubelnițe. Apoi deșurubeaza robinetul comenzii de rebound (viteza de revenire) cu o șurubelniță în stea. Este plasat sub brațul din stânga al furcii (cum o privești din față).

Pasul 2: După îndepărtare, utilizează un imbus de 8 mm pentru a desface șurubul de prindere al brațului în sensul acelor de ceasornic (șurubul se desface către interior).

Pasul 3: Cu un imbus de 4 mm, desfiletează și celălalt șurub, de pe brațul opus în sensul invers al acelor de ceasornic.

Pasul 4: Trage de brațele superioare astfel încât să demontezi furca. Pregătește și un recipient, deoarece există riscul ca o parte din ulei să curgă din brațul stâng.

Pasul 5: Desfă apoi șurubul prinderii robinetului de compresie.

Pasul 6: Scoate capacul cu grijă, deoarece sub acesta se află două bile și două arcuri mici.

Pasul 7: Cu o tubulară de 22 mm, desfă brațul cu valva de aer.

Pasul 8: Scoate pe rând pistonul de aer și apoi arcul de bottom out cu elastomer prin interior. În acest braț al furcii se află doar vaselină nu și ulei.

Pasul 9: Mută-te apoi la celălalt braț și desfă-l cu o tubulară de 24.

Pasul 10: Atenție, din acest braț va începe să curgă uleiul. Pregătește un recipient și scurge-l prin partea superioară.

Pasul 11: Scoate partea superioară a cartușului.

Pasul 12: Întoarce brațele furcii, apoi îndepărtează siguranța ce ține restul cartușului fixat în braț, folosindu-te de un patent cu pini. Scoate-l după îndepărtarea siguranței.

Pasul 13: Furca demontată. Trebuie să începi reasamblarea, ungerea și inserarea uleiului.

Pasul 14: Aplică vaselină pe garnitura părții superioare a cartușului. Apoi introdu-o în braț înapoi.

Pasul 15: Pune siguranța la locul ei folosindu-te din nou de patentul cu pini.

Pasul 16: Introdu apoi 140 de ml de ulei 5W în furcă.

Pasul 17: Montează partea superioară a cartușului și strânge-o cu tubulara de 24.

Pasul 18: Aplică vaselină pe arc și pe garnitură, apoi introdu-l la locul său.

Pasul 19: Strânge apoi brațul cu tubulara de 22.

Pasul 20: Lubrifiază și simeringurile cu vaselină.

Pasul 21: Introdu pe brațul superior (cu pistonul de aer) al furcii cele două componente în ordinea din fotografie. Acestea au rolul de a atenua sunetul curseri furcii când ajunge în capăt (bottom out).

Pasul 22: Introdu brațele superioare în cele inferioare.

Pasul 23: Strânge cele două șuruburi ale brațelor (cel de 8 mm se strânge în sesnul invers al acelor de ceasornic iar cel de 4 mm în sensul acelor de ceasornic).

Pasul 24: Strânge robinetul pentru rebound.

Pasul 25: Montează arcurile diametral opus în orficii. Nu uita să adaugi și cele două bile deasupra lor.

Pasul 26: La final, înainte de fixarea manetei de Lock-Out, se desface reglajul până la capăt în sensul invers al acelor de ceasornic.

FreeRider.ro nu-și asumă nicio responsabilitate pentru eventualele daune care pot apărea în momentul dezasamblării furcilor. Persoanele fără experiență sunt avizate să trimită furcile către service, pentru o revizie. De asemenea, este foarte bine de știut că prinderea deficiatră a brațelor sau a unor componente, poate duce la dezasamblarea furcii în mers și poate produce accidente foarte grave sau chiar moartea celui care o folosește.

Vezi Comentarii (10)
  • pentru rockshox tora solo air este asemanator?
    intreb ca tipul care imi face servisarea imi schimba uleiul si vaselina de la garniturile superioare si atat. fara sa mai scoata atatea componente cate ati scos voi. o fi altfel furca?
    tot tipul respectiv mi-a zis ca la peste 5000km se face servisarea completa a furcii in rest pana la cei 5000 de km se face doar in modul deascris mai sus de mine. uns oringurile superioare si schimbat uleiul. multumesc. stiu ca e un pic pe langa intrebarea, dar tot despre furci e vb si desprea astea solo air. faceti o o mica favoare si lasati comentul sa apara ca vreau sa fac servisarea si nu stiu daca o fac degeaba sau nu… am deja 3000 de km cu furca servisata in modul asta. sarbatori fericite tuturor!

  • S-AR PAREA CA S-A STINS LUMINA SI S-A INCHIS PRAVALIA!!! NICI MACAR FREERIDER NU RASPUNDE CE SI CUM, SAU MACAR DACA E BINE CU SEVISAREA TIPULUI SAU NU…
    ORICUM MULTUMESC DE ACCEPT PT. MES.
    SARBATORI FERICITE TUTUROR! ZIUA BUNA!

  • Salut, scuze pentru răspunsul întârziat. Este foarte ok să schimbi uleiul, ce am făcut noi este o revizie completă. Cele două furci nu au nicio legătură, va urma probabil un tutorial și pentru Tora.

  • La cate modele de furci se produc in lumea asta, probabil ar fi cazul sa apara si la noi un fel de academie de perfectionare a mecanicilor in astfel de bijuterii.
    Cu o furca nu e de glumit, daca nu respecti ca la carte instructiunile producatorului, risti sa pui la loc niste elemente care nu vor avea nici o legatura cu ideea de suspensie, in timpul functionarii.
    La fel e si cu aerisitul franelor hidraulice.
    Ar fi util ca pe viitor sa se creeze o baza de date text si video cu detaliile legate de servisare, pe grupe de suspensii asemanatoare ca si constructie interna astfel incat sa se stie ca atunci cand prezentati un tutorial, imediat, cei care au furci asemanatoare, sa stie ce alte modele de la alti producatori sau acelasi producator, au aceeasi configuratie interna si acelasi principiu de functionare.
    Oricum, e laudabil ca incepeti sa intrati timid si pe taramul mai sensibil al depanarii furcilor, cu toate ca nu veti putea multumi niciodata pe toti.

  • la F1rst este la fel ? simeringurile de la rebound si de la OCR nu se schimba la revizie ? intreb pentru ca am o furca FIRST 30 si cand vreau sa o blochez complet nu reusesc..are diferite pozitii de blocare si la maxim tot se mai lasa 1 cm

  • Buna ziua.Unde pot sa-mi fac revizia la o furca RST?Am lasat bicicleta la un service in Bucuresti si mi-au spus ca in Romania nu se importa chit pentru revizia furcilor RST.
    Ce facem cu ele,le aruncam dupa un an sau doi de folosire?
    Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

    Multumesc frumos.

    • Salut. Sunt acum in situatia ta, caut kit de service pentru furca RST F1 AIR 26. Ai gasit pe undeva in tara asa ceva? La noi cei de la Rom-Eurotrade nu mai importa RST.

  • Salut am si eu o problema . Am furca fata blocata sau actioneaza mai greu de la o bicicleta decathlon rockrider 5.2 cum pot sa o fac sa mearga sau sa o deblochez .?

  • Salut,
    Am si eu doua biciclete Gazelle cu furci RST TR-PRO I. Am cautat peste tot pe net cum se desfac complet aceste furci dar fara succes. Am vazut mai multe tutoriale si filmulete cu furci RST dar toate se demonteaza prin scoaterea celor doua suruburi de la capetele furcii unde se prinde pe butuc.
    Problema este ca furcile mele nu au aceste suruburi.
    Ma poate ajuta cineva cu indicatii cum pot demonta complet aceste furci pentru curatare ?
    Arcurile ies usor scotant capacele de la Preload dar restul cum se desface ?
    Multumesc.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

two + 3 =