Acum citesti
Specialized au lansat noua cască de top Evade II

Scopul pentru care Specialized au proiectat noua cască S-Works Evade 2018 a fost să fie cea mai rapidă și mai aerisită cască de șosea de pe piață. Bineînțeles, acestea au fost obiectivele și când a fost proiectat modelul anterior Evade când acest lucru le-a reușit și se pare că le-a reușit din nou.

Deși forma generală a modelului anterior a fost păstrată în mare parte, atât carcasa exterioară cât și partea interioară au fost redesenate și au modificări importante. Au dispărut gurile mari de ventilație din zna superioară și cele zece orificii din zona frontală au fost reduse ca dimensiuni pentru a crea un exterior mai aerodinamic.

 

Cea mai subtilă modificare este însă lungimea căștii care a scăzut cu 11 mm. Chris Yu, specialistul în aerodinamică de la Specialized, spune că zona din spate scurtată ajută să se păstreze o eficiență optimă într-o gamă mai mare de poziții ale capului. Curentul de aer nu este întrerupt brutal când ciclistul își apleacă capul în jos sau îl întoarce în lateral. Într-un contratimp de 40 km cei de la Specialized spun că această cască ajută să se recupereze 1.6 secunde față de modelul anterior Evade. Coeficientul aerodinamic e aproape identic cu cel a unui cap tuns la zero.

 

Pentru a se asigura că rezultatele teoretice de aerodinamică se vor confirma și în utilizarea reală, casca a fost testată extins în tunelul aerodinamic. Ei au împerecheat casca Evade cu diferite tipuri de ochelari și protecții de vânt. Toate au demonstrat impactul minim asupra curentului de aer. Yu spune că echipa a mers atât de departe încât a evaluat și performanțele căștii la un ciclist cu părul lung. Acum e oficial: codițele împletite sunt mai rapide decât cocul și decât părul prins în coadă simplă.

 

Alt avantaj a noii Evade este eficiența aerodinamică la viteze mici. Testările au arătat că nu există un prag minim de viteză la care să dispară eficiența, acest lucru fiind de interes pentru practicanții de ciclocros și XC care caută orice mic avantaj.

 

Odată ce capitolul viteză a fost bifat, au fost redesenate canalele interne de aerisire care au fost o provocare și mai mare și au forțat inginerii să găsească noi metode de testare. Astfel, ei au dezvoltat un sistem de măsurare a temperaturii cu 12 zone pentru a detecta precis diferențele de temperatură din interiorul căștii. Folosind o serie de modele din lemn și din lut ei au fost capabili să modifice ușor canalele interne de aer pentru a regla fluxul în vederea unui efect maxim de răcire. Au descoperit că gurile de ventilație frontale pot fi reduse destul de mult dacă sunt lărgite canalele interne și orificiile de ieșire din spate.

 

Canalele adânci din carcasă au fost realizate folosind același tip de schelet întărit cu aramidă ce a fost utilizat și la modelul anterior Evade. Protecția la impact e oferită de tehnologia patentată Specialized Energy Optimized Multi-Density EPS in-mould. Butonul de reglaj fin Mindset este reglabil pe înălțime și buclele 4x DryLite Webbing sunt unite cu un sistem de închidere magnetic ce se acționează cu o singură mână. În ciuda schimbărilor radicale, greutatea a fostă păstrată la 291 g pentru mărimea M. Casca este disponibilă în cinci culori și trei mărimi începând cu această primăvară, la prețul de 400$.

Și da, după ce au testat în tunelul aerodinamic toate celealalte căști de pe piață, Specialized spun că noua S-Works Evade 2018 este cea mai rapidă și mai răcoroasă cască de șosea din lume!

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului!

Informații și imagini de pe bikerumor.com

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

6 − four =