Felt prezintă gama 2015 pentru mountain bike

0

Pentru 2015 Felt nu aduce modele noi în gamă ci perpetuează tehnologia de top şi mai jos în gama de produse. În plus Felt dotează cu carbon TeXtreme şi câteva noi modele. Apoi compania americană a introdus şi câteva hardtail-uri de damă, de la un carbon 29er pentru concursuri la un 27.5 entry level din aluminiu. Nava amiral a gamei este un FRD Edict echipat cu cele mai bune componente pentru a deveni o adevărată rachetă full suspension numai bună pentru Cupa Mondială.

Noul Edict FRD beneficiază de avantajul carbonului de top UHC la care adaugă TeXtreme şi o echipare de vis precum XX1 Grip Shift, angrenaj Race Face NEXT SL, furca RS-1 şi shock Monarch XX cu remote X-Loc Full Spring dual-push lockout care controlează ambele suspensii. Edict este o bicicletă cu o suspensie de 100mm însă pentru acest model furca RS-1 a fost reglată la 120 mm pentru a o face puţin mai agresivă. Roţile sunt alcătuite din jantele din carbon Rise 60 cu anvelope Schwalbe Nobby Nic.

2015-Felt-Virtue-FRD-130mm-trail-29er-mountain-bike01

Preţul de 8.999 $ al lui Edict FRD pare mare însă în comparaţie cu alte biciclete de top care ajung şi la 10.000$, preţul acestui Felt aproape ca pare decent având în vedere echiparea. Cele doua lockout-uri hidraulice au necesitat instalarea unui montant mai ciudat pentru shock. Acesta este instalat invers pentru a lăsa loc conductei hidraulice. Frânele XX mai contribuie puţin la scăderea greutăţii bicicletei.

Sub FRD, Edict 1 primeşte şi el carbon TeXtreme combinat cu cel UHC Performance. Si acestea mai contribuie puţin la micşorarea greutăţii. Echiparea este Rockshox Sid cu 100 mm cursă cu Monarch RT pe spate, transmisie X01 şi frâne X0 pentru 5.499$. Felt Edict 3 nu mai beneficiază de carbonul TeXtreme şi dispune de o furcă Reba RL cu echipare Deore/XT la un preţ de 3.199$

2015-Felt-Edict-5-XC-race-full-suspension-mountain-bike09

Cadrele din carbon coboară în gamă până la Edict 5 la care se adaugă echipare Deore cu furcă Suntour Raidon la un preţ de 2.599$.

Felt a dorit să ofere din start un cadru bun ce poate fi upgradat în timp. Mai există şi Edict 60 la un preţ de 1.799$ cu aceeaşi echipare cu excepţia angrenajului care este acum triplu în loc de 2×10.

Gama Edict foloseşte suspensia Fast care înseamnă un triunghi spate al cadrului fără pivoţi şi care se foloseşte de flexul ţevilor. Rezultatul este un spate mai uşor şi mai rigid. La capătul cursei suspensiei, flexul ajută la descărcarea de tensiune a suspensiei optimizând astfel pedalarea. Pentru bicicletele cu suspensii mai mari Felt foloseşte platforma Equilink care conectează linkurile superior şi inferior pentru controlarea curbei axului spate.

Felt Virtue este bicicleta 29er pentru all-mountain şi trail cu suspensii de 130mm. Gama primeşte câteva modele noi la capătul de sus. Pentru cei pentru care banii nu sunt o problemă noul Virtue FRD foloseşte carbon TeXtreme pentru a micşora considerabil greutatea.

2015-Felt-Virtue-FRD-130mm-trail-29er-mountain-bike01

Cadrul este fabricat din carbonul de top UHC Ultimate combinat cu TeXtreme pentru robusteţe mai mare şi rezistenţă la impact. Bicicleta este disponibilă în echipare completă cu Rockshox Pike RCT3 de 140mm, shock Monarch şi tijă reglabilă de şa Reverb Stealth. Restul echipării constă în piese Shimano XTR, rotţi din carbon Easton Haven şi anvelope Schwalbe Nobby Nic. Bicicleta completă costă 9.499$, iar doar cadrul este 4.499$. Cadrul a fost uşor modificat pentru a fi compatibil cu noul groupset electronic Shimano XTR Di2, iar mecanicii vor fi mulţumiţi să vadă că Felt foloseşte un BB standard cu filet.

Imediat sub modelul FRD este Virtue 1 care nu mai foloseşte carbonul UHC Advanced însă dispune totuşi de amestecul TeXtreme pentru a scădea 450 gr din greutatea modelului Virtue 1. Preţul este de 5.999$. Echiparea constă în Rockshox Revelation RLT de 140mm, Sram X01 şi frâne Sram Guide, roţi Easton Haven din aluminiu şi Reverb Stealth. Este disponibil şi doar cadrul la un preţ de 3.499$. Însă şi mai impresionant este faptul că acest cadru este cu încă 100g mai uşor.

Mai departe urmează Virtue 3 cu cadru din carbon UHC Performance, furcă Rockshox Sektor Gold, mix de componente XT/Deore şi roţi WTB Speed Disc i23 la un preţ de 3.499$. Apoi avem două modele din aluminiu cu cadre double butted 6061. Virtue 50 primeşte aceeaşi echipare ca Virtue 3 la 2.399$, iar Virtue 60, ce foloseşte o furcă Suntour Aion LO-R şi componente Deore, la doar 1.999$.

Mergând mai departe la bicicletele cu suspensii mai mari şi roţi mai mici ajungem la Compulsion ce dispune de o furcă de 160mm şi care foloseşte aceeaşi suspensie spate Equilink ca Virtue. Este o bicicletă cu roţi de 27,5”. Este folosit un cadru din aluminiu 6061 double butted cu BB standard filetat de 73mm şi head tube conic. Modelul de top Compulsion 10, primeşte furcă Rockshox Pike RC şi Monarch RC3 pentru shock, angrenaj Race Face Turbine, grup Sram X01, frâne Guide şi tijă de şa reglabilă KS LEV. Toate acestea la 4.499$.

2015-Felt-Compulsion-30-enduro-alloy-650B-mountain-bike01

Sub acest model este Compulsion 30 care păstrează furca Pike, scade la un shock Monarch RT, echipare Deore/XT cu frâne SLX şi tijă de şa KS DropZone la 3.299$. Încă o treaptă mai jos şi găsim Compulsion 50 care schimbă cu o furcă Suntour Aion RL-R de 160mm, ghidon Felt din aluminiu, componente Deore/XT, frâne hidraulice Shimano M506 şi tija de şa KS DropZone, fără comandă pe ghidon, la 2.699$.

Felt lucrează la un model din carbon însă compania a dorit mai întâi să demonstreze conceptul folosind bicicletele din aluminiu. Ei aşteaptă mai întâi opiniile cicliştilor înainte de a se apuca să construiască modelul de top care necesită matriţe foarte scumpe. În plus Felt a dorit să înceapă cu ceva ce oricine şi-ar putea permite.

Hardtail-urile din gama Nine primesc, şi ele, câteva îmbunătăţiri cum ar fi axul spate 142×12 şi montanţi post mount pentru frâna spate. Felt Nine 1 primeşte cadru mai uşor cu TeXtreme după care toate modelele mai jos în gamă până la nivelul 3 primesc rutare revizuită a cablurilor şi porturi pentru compatibilitate cu Shimano XTR Di2.

2015-Felt-Nine-6-W-womens-hardtail-mountain-bike01

Modelul de top Felt Nine FRD, set cadru (şi care va rămâne doar set cadru) a folosit deja de ceva vreme carbonul TeXtreme. Aşadar acesta scade uşor la Nine 1 care combină carbon UHC Advanced cu TeXtreme pentru a scădea câteva grame la cadrul model al anului trecut. Preţul pentru acest model de top destinat concursurilor este de 4.999$. O altă ştire este că linia Nine din carbon coboară în gamă până la nivelul 6 preţul ajungând la doar 1.499$. Se foloseşte acelaşi carbon UHC Performance ca la modelele 3 şi 5, iar preţul mic este obţinut mulţumită componentelor mai ieftine precum lanţ şi pinioane Sunrace, frâne Tektro Auriga, transmisie Shimano Alivio 3×9 şi cockpit simplu din aluminiu.

Felt a construit pentru Nine cadre de foarte multe dimensiuni, până chiar la 14”. Însă pentru 2015 există o echipare şi culori speciale pentru doamne şi domnişoare, echipare ce include şa de damă, pipă mai scurtă şi ghidon mai îngust.

2015-Felt-7-Sixty-womens-650B-alloy-hardtail-mountain-bike01

Felt Seven este gama de biciclete cu roţi de 27,5 inch cu cadre din aluminiu care primeşte şi două noi modele de damă.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSalsa creează gamă nouă de biciclete fat full suspension cu BUCKSAW, BLACKBOROW şi altele
Articolul următorCampionatele Britanice Nationale de Downhill – Video
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

ten − 3 =