Acum citesti
Orbea aniversează 175 de ani cu biciclete vechi şi noi şi un Lamborghini

Orbea-Next-One-1994-hardtail-mountain-bike-01-600x400O companie veche de 175 de ani este o raritate în lumea bicicletelor. Este adevărat că Orbea a fabricat la început arme, dar produc şi biciclete de ceva vreme cu foarte mare succes.

Ca şi orice marcă de biciclete care se respectă, şi Orbea a adunat de-a lungul anilor câteva modele de biciclete mai ciudate, una dintre ele fiind acest MTB rigid Next One din 1994.

orbea-historical-bicycles02-600x400În 1930 Orbea a abandonat producţia de arme, cererea fiind redusă odată cu terminarea Primului Război Mondial, aşa că s-au extins în alte domenii unde prelucrarea ţevilor de metal ar putea fi utilă, respectiv la biciclete. La mijlocul anilor 1940 ei fabricau 50.000 de biciclete pe an în Eibar, Spania într-o fabrică ce era capabilă să producă absolut toate componentele necesare unei biciclete. Apoi s-au orientat şi spre piaţa de mopede şi alte mijloace de transport nemotorizate înainte de a se focaliza exclusiv pe biciclete. În 1969, angajaţii au cumpărat pachetul majoritar de acţiuni şi au deschis o afacere tip cooperativă în care fiecare muncitor este şi proprietar. La puţin timp după aceea, sediul s-a mutat în locaţia curentă din Mallabia.

orbea-historical-bicycles03-600x400În ultimii ani, ei au produs tot felul de biciclete recreaţionale…

orbea-historical-bicycles01-600x400… dar şi biciclete de competiţie. În Europa ei au continuat să ofere o gamă largă de biciclete de oraş, de navetă, de copii şi altele în afară de produsele de performanţă de şosea şi MTB mai mult cunoscute.

Orbea-Next-One-1994-hardtail-mountain-bike-12-600x400La început, MTB-urile Orbea au fost proiectate în S.U.A. şi fabricate în Asia. Calea spre modelele câştigătoare la Cupa Mondială, cum ar fi Oiz şi Alma, a fost deschis în 1994 de Orbea Next One.

Orbea-Next-One-1994-hardtail-mountain-bike-03-600x400Orbea-Next-One-1994-hardtail-mountain-bike-07-600x400Bicicleta era echipată cu furci cu un singur braţ pe faţă dar şi pe spate! Componentele erau din grupul XTR, în imagine fiind un sistem de prindere unic pentru maneta de frână şi de schimbător, intrarea cablurilor având protecţie anti-noroi.

Orbea-Next-One-1994-hardtail-mountain-bike-15-600x400Orbea-Next-One-1994-hardtail-mountain-bike-06Toată greutatea pare să fie preluată de cadru pe partea transmisiei, o soluţie interesantă de design. Frânele pe tambur probabil erau imune la noroi, dar cu siguranţă nişte V-brake-uri ar fi fost mai bune dacă s-ar fi putut monta.

Orbea-Next-One-1994-hardtail-mountain-bike-04-600x400Roata spate pare să fie foarte complicat de demontat, dar pentru o pană nu este nevoie, anvelopa putând fi scoasă direct de pe bicicletă.

Orbea-Next-One-1994-hardtail-mountain-bike-09-600x400Anvelopele sunt Hutchinson RockX Country.

20 de ani mai târziu avem asta:

Orbea-2016-Ordu-on-Lamborghini02-600x400Acest Lamborghini celebrează lansarea noului model de triatlon Ordu…

Orbea-2016-Ordu-on-Lamborghini03-600x400

Informaţii preluate de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × five =